ایرانسیاست

پرداخت ۲۷ میلیارد تومان خسارت به سفارت بریتانیا از سوی ایران

یک نماینده مجلس ایران در تذکری در جلسه علنی  مجلس گفت در اثر تسخیر سفارت بریتانیا توسط افراد خودسر در آذرماه سال ۱۳۹۱ چند اثر هنری که جزو اموال دولت انگلیس بود تخریب شد.

احمد مازنی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی امروز یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت  در تذکری در جلسه علنی این مجلس از وزیر خارجه خواست درباره خسارت پرداخت شده به آثار هنری تخریب شده در حمله به سفارت انگلیس روشنگری کند.

آقای مازنی اظهار داشت در اثر این حمله «مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار پوند معادل ۲۷ میلیارد تومان هزینه خودسری عوامل خودسر از جیب ملت پرداخت شد.»

لازم به ذکر است که در جریان حمله به سفارت بریتانیا که  در سال ۹۰ از سوی دانشجویان بسیجی و هوادار افراطی مشی فکری اصولگرایان صورت گرفت، مهاجمان ساعت‌ها و بدون مداخله نیروهای امنیتی ایران در ساختمان سفارت جولان می‌دادند.

اشغال کنندگان سفارت  در این حمله پرچم‌های بریتانیا و تصاویر ملکه الیزابت را پاره کرده و آتش زدند و به دفاتر و لوازم اداری موجود در سفارت آسیب زدند.

همچنین چهار سال بعد در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۹۴ گروهی از همان نیروهای خودسر به سفارت عربستان در تهران حمله کرده و آن را اشغال کردند. در این حمله نیز سفارت عربستان به آتش کشیده شد. در واکنش به این حمله عربستان سعودی با بستن سفارت خود روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران را قطع کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا