جهان

ولی‌عهد سعودی از رئیس جمهوری ترکیه طی مراسمی رسمی در جده استقبال کرد

سفر رسمی اردوغان به سعودی با هدف پیشبرد تلاش‌ها برای تقویت روابط مشترک و ارتقای همکاری‌های اقتصادی و گسترش سرمایه‌گذاری و تجارت فی‌مابین دو کشور انجام می‌شود

شاهزاده محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی شامگاه دوشنبه 26 تیر از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که برای انجام دیدارهایی رسمی به پادشاهی عربی سعودی سفر کرده است، در کاخ السلام در شهر جده طی مراسمی رسمی استقبال کرد.

رئیس جمهوری ترکیه شامگاه دوشنبه در چارچوب سفری رسمی به‌منظور پیشبرد تلاش‌ها برای تقویت روابط مشترک و همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و تجاری فی‌مابین دو کشور، وارد سعودی شد.

اردوغان به هنگام ورود به فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در جده از سوی شاهزاده بدر بن سلطان بن عبدالعزیز، معاون امیر منطقه مکه مکرمه و شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی و صالح بن علی الترکی، استاندار جده و سرلشکر صالح الجابری، فرمانده پلیس منطقه مکه مورد استقبال قرار گرفت.

محمد بن یوسف الحربی، سرپرست سفارت سعودی در آنکارا و فاتح اولو صوی، سفیر جمهوری ترکیه در ریاض و احمد عبدالله بن ظافر، مدیر تشریفات پادشاهی در منطقه مکه نیز در مراسم استقبال از اردوغان حضور داشتند.

افزایش حجم تبادل تجاری

اردوغان دوشنبه پیش از ترک استانبول به مقصد جده در آغاز تور خلیجی خود که شامل سعودی، قطر و امارات می‌شود گفت حجم تبادل تجاری میان ترکیه و کشورهای خلیجی طی 20 سال اخیر از 1.6 به 22 میلیارد دلار افزایش یافته است.

رئیس جمهوری ترکیه افزود که او به همراه هیئت همراه طی همایش‌های سرمایه‌گذاری و بازرگانی که در شهرهای جده، دوحه و ابوظبی برگزار خواهد شد و همچنین مذاکرات در کشورهای خلیجی راه‌کارهای ارتقای بیش از پیش سطح تبادل میان دو طرف را بررسی خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا