ایرانسلامتی و زندگی

آمار فوتی‌های کرونایی ایران بعد از تزریق واکسن ۷۵ برابر بیشتر از شاخص جهانی است

وزارت بهداشت در حالی اعلام کرده است که ۲ هزار ایرانی دو هفته بعد از تزریق واکسن کرونا فوت کرده اند که این آمار ۷۵ برابر بیشتر از شاخص جهانی است.

وزارت بهداشت در حالی اعلام کرده است که ۲ هزار ایرانی دو هفته بعد از تزریق واکسن کرونا فوت کرده اند که این آمار ۷۵ برابر بیشتر از شاخص جهانی است.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در گزارشی تجمیعی و تحلیلی میزان بستری و فوتی کرونا بعد از تزریق واکسن را ارائه داد که بر اساس آن ۲ هزار و ۷۲ نفر در ایران بعد از دریافت دُز دوم واکسن کرونا فوت کرده اند که این رقم ۷۵ برابر شاخص جهانی است.

در این گزارش آمده است: «با در نظر گرفتن جمعیت ۲۷۴۹۳۵۶ نفری که تا آن زمان حداقل دو هفته از دریافت نوبت دوم آنها گذشته است، نرخ فوت افرادی که بیش از دو هفته از نوبت دوم واکسن آنها گذشته است ۷۵۳ نفر در هر یک میلیون نفر بوده است. شاخص «Breakthrough Deaths» اعلام شده در برخی کشورها کمتر از ۱۰ نفر در هر یک میلیون نفر جمعیت است.»

این گزارش می‌افزاید: «بسیار حائز اهمیت است که ۲۰۷۲ نفر از افرادی که تاریخ شروع بستری آنها حداقل دو هفته پس از دریافت نوبت دوم واکسن بوده است، فوت شده اند. این در حالی است که بر طبق مطالعات بین المللی ادعا می شود احتمال تشدید بیماری و مرگ افراد دو هفته پس از دریافت نوبت دوم واکسن (Breakthrough Deaths) بسیار ناچیز است. از میان فوت شدگان فوق، نتیجه تست ۱۱۸۳ نفر مثبت، ۵۴۲ نفر منفی و ۳۴۷ نفر نامشخص بوده است. با در نظر گرفتن احتمال خطای منفی کاذب تست کرونا و وجود افرادی که به هر علت خارج از بیمارستان فوت کرده اند، آمار افرادی که دو هفته پس از دریافت نوبت دوم واکسن مبتلا شده و سپس با تشدید علائم فوت شده اند حتما بیش از این خواهد بود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا