اجتماعی

اوکراین: احتمال اصابت موشک به هواپیمای ما در ایران وجود دارد

دبیر شورای امنیت ملی کشور اوکراین اعلام کرد که «احتمال» اصابت موشک و نیز «احتمال» انجام اقدام تروریستی به هواپیمای ما در آسمان ایران را بررسی می‌کنیم.

اولکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی اوکراین امروز 9 ژانویه 2020 درباره سقوط هواپیمای این کشور در ایران گفت: احتمال اصابت موشک، انفجار موتور و احتمال انجام اقدام تروریستی در این حادثه را بررسی می‌کنیم.

 

 

به گزارش وبگاه «سنسور.نت» وی همچنین با بیان اینکه به دستور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هیئتی برای بررسی این سانحه عازم تهران شده است اظهار داشت:«در هئیت مذکور 45 کارشناس از بخش‌های ذیربط و وزارتخانه حضور دارند و با مسئولان ایرانی حادثه را بررسی می کنند.
در میان این سناریوها احتمال اصابت موشک سامانه دفاع هوایی تور روسیه که در محل سقوط هواپیما قرار دارد و احتمال انجام اقدام تروریستی برای انفجار در داخل هواپیما وجود دارد».

 

صبح دیروز یک هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هواپیمایی اوکراین بعد از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تهران سقوط کرد. منابع ایرانی علت سانحه را نقص فنی اعلام کرده‌اند.

 

بلافاصله پس از این حادثه، جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا درباره سقوط هواپیمای اوکراینی بیانیه ای منتشر کرده و ضمن همدردی با بازماندگان قربانیان، گفته بود ۶٣نفر از سرنشینان هواپیما کانادایی بوده‌اند و اطمینان داده بود که کشورش در این زمینه پیگیر تحقیقات کامل برای روشن شدن دلایل سقوط خواهد شد.

 

صبح امروز نیز یک تیم اوکراینی شامل کارگروه‌های بررسی سوانح، مدیریت بحران، تشخیص هویت، روابط بین‌الملل و نمایندگان شرکت بهره بردار هواپیما وارد تهران شده اند.

 

همچنین «فرانسوا فیلیپ شامپانی»، وزیر امور خارجه کانادا صبح امروز در تماس تلفنی با جواد ظریف در خصوص سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفتگو کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا