آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

برگزاری جلسه آخرین دفاع ۵ تن از فعالین آذربایجانی در دادسرای تبریز

جلسه آخرین دفاع ۵ تن از فعالین مدنی آذربایجانی که در جریان اعتراضات دوم مرداد آذربایجان بازداشت شده بودند، امروز شنبه ۲۰ شهریور در دادسرای تبریز برگزار شد.

نادر صادقیان، یوسف سلحشور، محمد مردی، وحید ابهری و امیر ستاری رئوف، فعالین مدنی آذربایجانی، امروز شنبه ۲۰ شهرویور، جهت اخذ آخرین دفاع در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز حاضر شدند.

اتهام آقایان صادقیان، سلحشور و مردی در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر تبریز «اخلال در نظم عمومی» و اتهام آقایان ابهری و ستاری رئوف نیز در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر تبریز «تشویق و ترغیب مردم جهت اعمال خشونت از طریق فضای مجازی» عنوان شده است.

نادر صادقیان و یوسف سلحشور در تاریخ ۳ مرداد، محمد مردی در تاریخ ۴ مرداد، وحید ابهری و امیر ستاری‌رئوف در تاریخ ۳۱ تیر ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۲۰ مرداد از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بودند.

این فعالین نهایتاً، در تاریخ ۲۳ و ۲۴ مرداد با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.

بنا به اظهارات برخی از بازداشت شدگان اعتراضات دوم مرداد آذربایجان، تعداد افراد بازداشت شده تنها در شهر تبریز بیش از ۱۵۰ تن بوده است و تنها اسامی برخی از بازداشت شدگان از جمله پرویز سیابی گرجانی، نادر صادقیان، یوسف سلحشور، اولدوز قاسمی، محمد محمودی،رضا شهریور، محمد کاظمی، سیامک کوشی، کریم اسماعیل‌زاده، فراز فراز معمار آذر، هادی محمدی، وحید محمدی، حسین قره جه داغی، جواد دهقان، محمد مردی، داوود رحیمی، شاهین برزگر، امیر ستاری ریوف، وحید ابهری، مجتبی عبدلی‌، شهروز برزگر، صالح اکرامی و بابک رضایی در شهرهای تبریز، اردبیل و تهران احراز شده بود.

در پی انتشار فراخوانی جهت برگزاری تجمعات در شهرهای آذربایجان و تهران به منظور حمایت از اعتراضات مردم عرب احواز، نیروهای امنیتی در این شهرها مستقر شده بودند ولی تصاویر ارسالی به گروه خبری ای‌ان‌تی حاکی از برگزاری این اعتراضات در شهر تبریز بود.

همچنین، در شهرهای‌ مختلف‌ آذربایجان‌ بخصوص در تبریز، اورمیه‌، اردبیل، زنجان، مرند، مشگین‌شهر (خیاو) و شهرک گلستان تهران جو‌ شدید‌ امنیتی‌ حاکم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا