جهانسیاست

بلومبرگ: آمریکا در حال بررسی اخراج دیپلمات‌های روسیه است

بلومبرگ در گزارشی که روز پنجشنبه ۱۹ فروردین منتشر کرده نوشت آمریکا در حال بررسی اخراج افسران اطلاعاتی روسیه است که تحت پوشش دیپلمات فعالیت می‌کنند.

مقامات دولت بایدن یک بررسی اطلاعاتی درباره انتشار اطلاعات نادرست از سوی روسیه از جمله «دخالت در انتخابات» و هک «سولار ويندز» را به اتمام رسانده اند و به گفته سه منبع آگاه، زمینه را برای اعلام آمادگی اقدامات تلافی جویانه به زودی توسط ایالات متحده فراهم می کند.

سه منبع آگاه به بلومبرگ گفتند که اقدامات احتمالی می تواند شامل تحریم ها و اخراج افسران اطلاعاتی روسیه در ایالات متحده که تحت پوشش دیپلماتیک فعالیت می‌کنند، باشد.

یکی از این منابع آگاه گفت که پاسخ ایالات متحده احتمالاً چندین مورد را شامل می شود. این موارد شامل تحریم افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و آژانس‌های مرتبط با مداخله انتخاباتی است.

جو بایدن در اولین روز كاری خود در چهار بخش دستور بررسی ادعاهایی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات آمریكا، گزارش های مربوط به پیشنهاد روسیه به شبه‌نظامیان افغانستان برای کشته شدن سربازان آمریکایی، حمله به سولار ویندز و مسمومیت الکسی ناوالنی را داد.

دولت بایدن ماه گذشته تحریم ها علیه مقامات روسی را بخاطر زندانی شدن ناوالنی را اعلام کرد اما تاکنون در سه زمینه دیگر اقدامات خود را متوقف کرده بود.

جو بایدن در مصاحبه ماه گذشته خود با شبکه ای‌بی‌سی پوتین را “قاتل” خطاب کرد و هشدار داد که او “هزینه” مداخله در انتخابات آمریکا را پرداخت خواهد کرد.

روسیه اتهامات مربوط به دخالت در انتخابات، مسموم کردن منتقدان خود یا پیشنهاد پرداخت پاداش در ازای کشته شدن سربازان آمریکایی در افغانستان را رد کرده است.

علی رغم افزایش تنش ها بین دو رقیب سابق جنگ سرد، پوتین قرار است در اواخر این ماه به دعوت جو بایدن به اجلاس تغییرات اقلیمی در آمریکا بپیوندد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا