آذربایجاناقتصاد

رئیس جمهور آذربایجان به مقامات این کشور در مورد فساد هشدار داد (ویدیو)

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در مراسم افتتاحیه صنایع شیمیایی در شهر صنعتی سومقاییت به مقامات این کشور در مورد فساد هشدار داد.

“دوره جدیدی برای توسعه کشور ما آغاز شده است. با وجود همه این عوامل، امروز ما به سرزمین های آزاد شده باز خواهیم گشت و از پتانسیل آن سرزمین ها استفاده خواهیم کرد. یک پتانسیل عظیم وجود دارد – انرژی های تجدید پذیر، منابع طبیعی ارزشمند، ذخایر طلا، ذخایر مس، رودخانه ها، مخازن آب، زمین های حاصلخیز برای کشاورزی، فرصت های گردشگری. به گفته بسیاری، این مناطق به نیروی محرکه توسعه بعدی ما تبدیل خواهند شد.”

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این اظهارات توسط الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در پارک صنعتی شیمیایی سومقاییت پس از مراسم افتتاحیه در مصاحبه ای با تلویزیون آذربایجان بیان داشته شد.

رئیس جمهور آذربایجان گفت که او دارای چنین عقایدی است، اما همه چیز در سرزمینهای آزاد شده باید به روشی برنامه ریزی شده و صحیح انجام شود.

الهام علی اف افزود: “من نظری در مورد مدیریت سرزمین های آزاد شده دارم. این ایده ها در آینده ای نزدیک عملی می شوند. مطابق با وضعیت فعلی در آن مناطق، باید یک سیستم مدیریت مدرن ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که همه چیز در آنجا برنامه ریزی شده است. [از جمله] برنامه ریزی شهری، عملکرد سازمان های دولتی.”

به گفته وی، متأسفانه برخی اوضاع ناخوشایند در مناطق مختلف کشور به دلیل عدم کنترل اتفاق می افتد: “در بعضی جاها زمین ها را تصرف می کنند، از مردم می گیرند، به طور ناعادلانه توزیع می کنند. علاوه بر این، منابع آب به طور ناعادلانه توزیع می شود، برخی به آب دسترسی دارند، برخی از آنها دسترسی ندارند. چنین کارهایی لایق ما نیستند. ما باید خود را از این نقص ها پاک کنیم و پاک خواهیم کرد. روند تمیز کردن ادامه دارد و ادامه خواهد داشت. همه بدانند. کسی فکر کند که او امتیاز خاصی دارد. یا اینکه هیچ کس خودش را مصون فرض نکند. تقریباً همه چیز در سرزمین های آزاد شده نابود شده است. بنابراین، ما باید الگویی از توسعه بسازیم، پس از آن، به عبارتی، بتوانیم آن را به همه سرزمین های دیگر منتقل کنیم، کاستی های موجود را برطرف کرده و توسعه موفقیت آمیز کشورمان را تضمین می کنیم.

البته وظیفه اصلی من حل مسئله قره باغ و هدایت جنگ از سپتامبر به عنوان فرمانده کل قوا بود. امروز، مرمت آن مناطق -منطقه قره باغ- در کار من جایگاه ویژه ای دارد. این اتفاقی نیست، طبیعی است. اما درعین حال، من همیشه روی کارهای معمولی خود تمرکز کرده ام. آمدن من به سومقاییت دوباره آن را نشان می دهد.

جنگ تمام شد، ارتش مظفر ما در جنگ پیروز شد، دشمن را شکست داد. ما تمام تلاش خود را برای احیای سرزمین های آزاد شده انجام خواهیم داد. هر روز قسمت اصلی کار من به این موضوع اختصاص دارد. مردم آذربایجان می توانند اطمینان داشته باشند که توسعه مناطق دیگر هرگز فراموش نخواهد شد. من اطمینان دارم که ما امسال را با موفقیت به پایان می رسانیم و یک آذربایجان قویتر می سازیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا