آذربایجاناقتصاد

سر درگمی مسولان در قبال فعالیت‌های معدن اندریان: سازمان محیط‌زیست استان جواب دهد آیا استفاده از سیانور و سایر مواد سمی تاکنون به محیط‌زیست آسیب وارد نکرده است؟

میرتاج‌الدینی نماینده تبریز : این پرونده را تا آخرین مرحله پیگیری خواهم کرد و اجازه نخواهم داد حقوق مردم و محیط‌زیست پایمال شود.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی متخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی فعالیت‌های معدن اندریان گفت: معدن و منافع آن باید در جهت منافع عمومی و بهبود اقتصاد کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت و نحوه برداشت ذخایر معدنی در دنیا با روال خاص و شرایط استاندارد انجام می‌شود، اظهار داشت: نحوه بهره‌برداری از ذخایر معدن اندریان قدیمی بوده و به روز نیست، همچنانیکه استفاده از سیانور و سایر مواد سمی در هر صورت به محیط‌زیست آسیب جدی وارد می‌کند.

▪️تغییر روش‌ سودجویان از کشت‌وکشتار تا تخریب محیط زیست

منتخب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گذشته برای رسیدن به طلا انسان‌ها را مورد کشت و کشتار قرار می‌دادند، اکنون نیز برای سودجویی و کسب منفعت بیشتر محیط‌ زیست را مورد تخریب و تاراج قرار می‌دهند.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه این موضوع باید به صورت قضایی پیگیر شود، خاطرنشان ساخت: ریاست محترم دادگستری استان باید شخصا و به طور جد پیگیر این ماجرا باشد، محیط‌‌‌ زیست و جان انسان‌های بومی منطقه موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

▪️فراموشی آلودگی با لاپوشانی واقعیات

وی ادامه داد: در گذشته نیز مسائلی پیرامون آلودگی معدن اندریان مطرح شد ولی عده‌ای با لاپوشانی، این موضوع را به فراموشی سپردند.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: به عنوان منتخب و نماینده مردم اعلام می‌کنم که این پرونده را تاگ آخرین مرحله پیگیری خواهم کرد و اجازه نخواهم داد حقوق مردم و محیط‌زیست پایمال شود.

وی در پایان با اشاره به مسئولیت اداره کل محیط‌زیست استان گفت: مدیرکل سازمان محیط‌زیست و مسئولان استانی باید پاسخگو باشند که آیا فعالیت این معدن در گذشته نیز باعث بروز آلایندگی شده یا نه؟! اگر چنین بوده چرا دستور توقف فعالیت‌ها صادر نشده است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا