ایرانورزش

صداوسیما تصاویر اعلام همبستگی لیگ برتر انگلستان با مردم اوکراین را پخش نکرد

رادیو و تلویزیون حکومتی ایران در روزهای اخیر در جریان پخش بازهای لیگ برتر انگلیس، زمانی که در ابتدای بازی بازیکنان و تماشاگران یک دقیقه اقدام به تشویق اوکراین کرده‌اند، تصاویر مرتبط با آن را پخش نکرده و «تصاویر آرشیوی روی آنتن» پخش کرده است.

به گزارش روزنامه شرق، پیش از این اقدام صداوسیما، تلویزیون چین نیز با آگاهی از برنامه‌های احتمالی برای اعلام همبستگی با مردم اوکراین «کلا پخش بازی‌های لیگ برتر انگلیس در این هفته را از دستور کار خارج» کرده بود.

این روزنامه نوشته است معلوم نیست چرا پخش یک دقیقه اعلام همبستگی با مردم اوکراین برای مسئولان صداوسیما حساسیت‌برانگیز بوده و «بعید به نظر می‌رسد کسی حاضر به پاسخ‌گویی درباره آن شود».

مسئولان  ایران در روزهای اخیر از اظهارنظر منفی درباره عملکرد روسیه در تهاجم به اوکراین خودداری کرده و کشورهای غربی را متهم به مداخله و بحران‌سازی کرده‌اند.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران، روز ۱۰ اسفند، در اولین اظهارنظر رسمی‌اش درباره تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، هیچ اشاره‌ای به روسیه نکرد و در عوض دولت آمریکا را متهم کرد با دخالت در اوکراین و «حرکت مخملی» و «کودتای رنگی» در این کشور، وضعیت را «طبیعتاً به این نقطه» رسانده است.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران نیز در نظر مشابهی، شامگاه یکشنبه ۱۵ اسفند در جلسه هیئت دولت، بدون اشاره به نقش روسیه در تهاجم به اوکراین گفت: «مردم اوکراین مانند مردم افغانستان، یمن و عراق قربانی سیاست‌های شیطانی آمریکا شده‌اند.»

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا