آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

عدم اجرای اصل تفکیک جرایم؛ انتقال مهرداد شیخی به بند دو زندان اردبیل

مهرداد شیخی، زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس در زندان مرکزی اردبیل روز یکشنبه ۹ خرداد از بند سلامت به بند دو (بند سرقت) این زندان منتقل شد.

مهرداد شیخی ۲ خرداد از بند ۷ -امنیتی (قرنطینه) به بند سلامت زندان‌ اردبیل؛ بندی که عباس لسانی‌ زندانی‌ سیاسی ممنوعه در حال‌ گذراندن‌ دوران‌ محکومیت‌ ۱۵‌ ساله‌ خویش است منتقل شده بود.

فعالین‌ مدنی‌ آذربایجانی‌ ۷ خردادماه در اردبیل‌ با ثبت گرافیتی‌ مهرداد‌ شیخی‌ اعتراض‌ خود را به مسئولین‌ امنیتی نسبت‌ به بازداشت و حبس ناعادلانه و سیاستهای اعمال‌ شده‌ در قبال‌ این‌ فعال‌ آذربایجانی‌ اعلام‌ داشتند.

همچنین مسئولین زندان اردبیل ۷ اردیبهشت سال جاری ضمن مراجعه و دیدار با مهرداد شیخی و یوسف کاری پیشنهاد آزادی و صدور برگه پایان حبس در ازای اخذ تعهد از آنها را دادند که با مخالفت این دو زندانی سیاسی تورک روبرو شد.

گفتنی است مهرداد شیخی با دریافت ابلاغیه ای از طرف واحد اجرای احکام، ۹ اسفند ۱۳۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت قطعی ۶ ماه خویش روانه زندان اردبیل شده بود.

این فعال آذربایجانی در ۲۹ آبان ۹۸ در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در منزل پدری خویش بازداشت و در ۹ آذر همان سال با تودیع قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی آزاد شد.

وی سپس در دادگاه انقلاب اردبیل به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم گردید که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۶ ماه حبس قطعی کاهش یافت.

مهرداد شیخی برادر کوچک بهنام شیخی دیگر فعال آذربایجانیست که هم اکنون در بند ۸ زندان اوین در حال گذراندن دوران محکومیت ۲ ساله خویش در ارتباط با گرامیداشت روز جهانی زبان‌ مادریست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا