آذربایجاناجتماعیایرانجهانسیاست

عفو بین‌الملل خواستار آزادی بازداشت‌شدگان معترض به حمایت تسلیحاتی ایران از ارمنستان شد

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در توییتر خواستار آزادی بازداشت‌شدگان معترض به حمایت تسلیحاتی ایران از ارمنستان شد.

سازمان عفو بین‌الملل با ابراز نگرانی از گزارشات بازداشت بیش از ۲۰ نفر از فعالین ترک آذربایجانی از جمله عسگر اکبرزاده، مصطفی پروین، مرتضی پروین، محمد جولانی، میثم جولانی و علی خیرجو به دلیل شرکت در اعتراضات اردبیل و سایر شهرها در روزهای گذشته، خواستار آزادی بی‌قید وشرط این فعالین شد.

عفو بین‌الملل می‌گوید، این فعالین که به دلیل شرکت در تظاهرات اعتراض آمیز با اتهاماتی از جمله: «توهین به رهبری»، «اخلال در نظم عمومی» و «تمرد از مأمورین دولتی» بازداشت شده اند، باید آزاد شوند.

عفو بین‌الملل تأکید کرد: «همه بازداشت شدگان اعتراضات مسالمت آمیز باید آزاد شوند.»

به گزارش ای‌ان‌تی، ۱۲ تن از فعالین مدنی آذربایجانی که روز سه‌شنبه ۸ مهر در پی تجمع در پارک جیرال این شهر از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند، روز چهارشنبه ۹ مهرماه با تفهیم اتهام به زندان این شهر منتقل شده‌اند.

بازداشت شدگانی که تاکنون احراز هویت شده‌اند عبارتند از: میثم جولانی، محمد جولانی، سجاد جولانی، پرویز سیابی گرجانی، حسین بالاخانی. بهمن خیرجو، حامد حیدری، عسگر اکبرزاده، مجتبی پروین، مرتضی پروین، مصطفی پروین و مهدی هوشمند.

همچنین در اعتراضات امروز، پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ علی خیرجو، محسن اسمعیلی مقدم، میثم جولانی و پیمان آقایی در اردبیل، ابوالفضل عسگرزاده و جواد رضایی در اورمیه بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا