خاورمیانه

میشل عون: پافشاری حزب‌الله و جنبش امل بر انتصاب وزیران شیعه راه‌حل برای تشکیل دولت را به بن‌بست رسانده

میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان اعلام کرد به‌دلیل پافشاری حزب‌الله و جنبش امل بر انتصاب وزیران شیعه راه‌حل برای تشکیل دولت را به بن‌بست رسانده است.

میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان با اشاره به اینکه پافشاری حزب‌الله و جنبش امل بر انتصاب وزیران شیعه راه‌حل برای تشکیل دولت را به بم‌بست رسانده گفت، امروز با بحران تشکیل دولت روبرو هستیم که نباید چنین معضلی بوجود می‌آمد چرا که شرایطی که به لبنان حاکم است، اجازه حتی از دست دادن یک دقیقه را هم نمی‌دهد.

آقای عون پیشنهاد کرد در وزارتخانه‌های اصلی کابینه آینده، سهمیه‌های حزبی و فرقه‌ای لغو شود.

رئیس‌جمهوری لبنان در سخنرانی تلویزیونی روز دوشنبه ۳۱ شهریور خود گفت شرایط برای تشکیل دولت دشوارتر شده است و چشم‌انداز راه‌حلی فوری در آینده‌ای نزدیک دیده نمی‌شود.

وی گفت، برای تشکیل دولت راه حل‌های منطقی و میانه‌ای ارائه کردیم اما از سوی دو گروه حزب‌الله و جنبش امل مورد قبول واقع نشد و تنها راه حل باقیمانده رجوع به قانون اساسی و احترام به آن بود چرا که در این راه حل بازنده و پیروزی وجود ندارد.

به گفته آقای عون، دو گروه مذکور خواهان آن هستند که وزارت دارایی را در اختیار داشته و وزیر این وزارتخانه و سایر وزیران شیعه را انتخاب کنند.

رئیس‌جمهوری لبنان تاکید کرد که در قانون اساسی هیچ وزارتخانه‌ای به هیچ طائفه‌ای یا گروهی اختصاص داده نشده است و نمی‌توان به وزرا اختیاراتی را داد که در قانون اساسی پیش‌بینی نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا