جهانخاورمیانهسیاست

پ‌ک‌ک برای پنهان کردن کشته‌شدن یکی از بنیانگذاران خود، دفن‌کنندگان را کُشت

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که سرکردگان گروه تروریستی پ‌ک‌ک برای پنهان کردن کشته‌شدن یکی از بنیانگذاران خود، دفن‌کنندگان را کشتند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که سرکردگان گروه تروریستی پ‌ک‌ک پس از کشته شدن علی حیدر قیطان، از بنیانگذاران پ.ک.ک، در عملیات مشترک سازمان اطلاعات ملی (میت) و نیروهای مسلح ترکیه در شمال عراق، دفن‌کنندگان جسد او را کشته‌اند.

خبرگزاری آناتولی در گزارش روز پنجشنبه ۲۷ آبان خود می‌گوید، بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع امنیتی، یکی از طولانی‌ترین عملیات‌های ترکیه در مبارزه با تروریسم علی حیدر قیطان که پس از عبدالله اوجالان، رهبر پ‌ک‌ک، بانفوذترین فرد در سازمان بود، کشته شد.

آناتولی می‌گوید، پس از یک رشته تعقیب اطلاعاتی با استفاده از پهپادها و اطلاعات میدانی توسط میت در مورد این سرکرده پ‌ک‌ک، که به دلیل ترس از عملیات دائماً جا عوض می‌کرد، او طی یک عملیات مشترک در شمال عراق کشته شد.

آناتولی در گزارش خود می‌افزاید، پس از این عملیات مشخص شد که کشته شدن علی‌حیدر قیطان، با نام رمز «فواد»، برای جلوگیری از جدایی اعضا از پ.ک.ک و حفظ روحیه تروریست ها، پنهان شد.

این گزارش می‌افزاید، جسد قیطان در محلی که فقط سرکردگان ارشد این سازمان تروریستی از آن خبر دارند دفن شد و سپس اعضای پ‌ک‌ک که او را دفن کردند، کشته شدند.

قیطان، تروریست‌هایی را که از طرف پ‌ک‌ک عملیات‌های انتحاری را انجام می‌دادند، انتخاب می‌کرده است و دستور حملات تروریستی «کوچه مراسم» و گووَن‌پارک آنکارا را در سال ۲۰۱۶ داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا