آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

آثار ضرب و شتم بر بدن حکیمه احمدی با وجود گذشت حدود ۳ ماه از زمان بازداشت؛ تأیید حکم ممنوع‌الخروجی

شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو دادگستری تبریز به ریاست محمدعلی پیری حکم ممنوع الخروجی حکیمه احمدی، فعال مدنی آذربایجانی را عینا تایید کرد.

خانم احمدی که روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه از این حکم باخبر شده، می گوید که «هنوز آثار ضرب و شتم حین بازداشت از بین نرفته است.»

پیش‌تر، دادگاه کیفری دو دادگستری تبریز در تاریخ ۳۰ شهریور ۹۹، برای این فعال مدنی آذربایجانی از بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» قرار نظارت قضایی (عدم خروج از کشور) صادر کرده بود که خانم احمدی به این قرار «اعتراض» کرده و خواستار تجدید نظر خواهی دادگاه شده بود.

حکیمه احمدی فعال مدنی آذربایجانی پس از تحمل ۲۱ روز بازداشت و بازجویی در اداره اطلاعات تبریز به خاطر شرکت در تجمع اعتراضی به تهاجم نظامی ارمنستان به خاک آذربایجان، روز چهارشنبه ۱۵ مرداد از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

خانم احمدی با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی به طور موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

در پی تهاجم نظامی ارمنستان به خاک آذربایجان از یک جبهه به‌غیر از منطقه اشغالی قره‌باغ، شماری از غیرنظامیان و نظامیان جمهوری آذربایجان جان باختند. به همین منظور روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه در تجمعی که در مقابل کنسولگری آذربایجان در تبریز به منظور ابراز همدردی با جان‌باخته‌گان حمله نظامی ارمنستان به مناطق مسکونی آذربایجان و همچنین محکومیت این تهاجم برگزار شده بود، شمار زیادی از فعالین مدنی آذربایجان توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده بودند.

پس از گذشت حدود ۳ ماه از بازداشت خانم احمدی که در ۲۶ تیرماه ۹۹ صورت گرفت، هنوز آثار ضرب و شتم (جراحت و زخمها) بر روی بدن او باقی است.

این تصویر، آثار ضرب و شتم از «پاهای» خانم احمدی است. وی گفته است با گذشت ۲ ماه ۲۰ روز هنوز آثار ضرب و شتم از بدنم بهبود نیافته و می افزاید: «ببخشید فقط توانستم از پاهایم عکس بفرستم. اما همه جای بدنم سیاه و کبود شده بود و هنوز جای زخم ها مانده است.»

حکیمه احمدی اهل مرند است و پیشتر در ۲۶ مهر ۹۷، نیز بازداشت و در دادگاه انقلاب مراغه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۲ سال زندان محکوم شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا