ایرانجهانسیاست

آمریکا «با قدم‌های کوچک متقابل» در پی احیای توافق هسته‌ای با ایران است

آمریکا گزینه‌های متعددی را در مورد چگونگی احیای توافق هسته‌ای ایران ارزیابی می‌کند، از جمله اینکه هر دو طرف قدم های کوچکی را در کوتاه مدت در این راستا بردارند.

سه منبع آگاه به رویترز گفتند که آمریکا گزینه‌های متعددی را در مورد چگونگی احیای توافق هسته‌ای ایران ارزیابی می‌کند، از جمله اینکه هر دو طرف قدم های کوچکی را در کوتاه مدت در این راستا بردارند.

رویترز به نقل از چهار منبع آگاه خود می‌گوید، این گزینه می تواند به این معنا باشد که واشنگتن به تهران اجازه می دهد از مزایای اقتصادی توافق هسته‌ای بهره‌مند شود، اگر چه این بهره‌مندی کمتر از پایداری دوران توافق هسته‌ای خواهد بود با این حال ایران در ازای آن باید تعهدات خود را بیشتر از این نقض نکند یا به طور کامل به برجام بازگردد.

این منابع تأکید کردند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هنوز در مورد سیاست خود (در قبال ایران) تصمیم نگرفته است. موضع اعلام شده وی همچنان این است كه ایران پیش از اینكه آمریكا به برجام بازگردد، تعهدات كامل خود را در این پیمان از سر بگیرد.

یکی از این منابع به رویترز گفت که دولت جو بایدن روی این مسئله به شکل جدی فکر می‌کند و در حال ارزیابی گزینه‌هاست، از جمله بازگشت به توافق هسته‌ای و در این حین نیز دو طرف گام‌های کوچکی بردارند.

منبع دیگری گفت اگر دولت بایدن به این نتیجه برسد که مذاکره برای بازگشت کامل به توافق هسته‌ای خیلی طولانی خواهد بود، می تواند رویکرد میانه‌تری را اتخاذ کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا