ایرانخاورمیانهسیاست

ائتلاف عربی پهپاد حوثی‌ها را که عربستان سعودی را هدف قرار داده بود رهگیری کرد

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی روز شنبه ۱۵ خرداد یک پهپاد حوثی‌ها را که خمیس‌مشیط در جنوب عربستان را هدف قرار داده بود رهگیری و منهدم کرد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی برای حمایت از دولت قانونی یمن، اواخر روز شنبه ۱۵ خرداد یک پهپاد حوثی‌ها را که خمیس مشیط در جنوب عربستان را هدف قرار داده بود رهگیری و منهدم کرد.

به گزارش تلویزیون دولتی الخباریه، این ائتلاف افزود، تمامی تمهیدات لازم را برای محافظت از غیرنظامیان انجام خواهند داد زیرا حوثی ها همچنان به هدف قرار دادن غیرنظامیان ادامه می دهند.

مرکز فرماندهی ائتلاف گفت، ماه گذشته، پدافند هوایی ائتلاف یک پهپاد پر از مواد منفجره را که توسط شبه نظامیان حوثی یمن به سمت عربستان سعودی پرتاب شده بود، رهگیری کرد.

از زمان رهبری پادشاهی سعودی بر ائتلاف عربی در سال ۲۰۱۵ برای بازگرداندن دولت به رسمیت شناخته شده توسط سازمان ملل، این آخرین حمله از سری موشک ها و پهپادها توسط شبه نظامیان مورد حمایت ایران علیه عربستان سعودی است.

شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران در حالی حملات خود به شهر مارب را ادامه می‌دهند که سازمان ملل متحد برای حمایت از مذاکرات صلح فراخوان داده است.

روز جمعه ۱۴ خرداد، ایالات متحده حوثی های مورد حمایت ایران را مقصر شکست آتش بس در یمن دانست و آنها را به عدم برداشتن گام در جهت پایان دادن به جنگ وحشیانه متهم کرد.

همچنین بخوانید: ایالات متحده: حوثی‌های مورد حمایت ایران “مسئول اصلی” جنگ در یمن هستند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا