اجتماعیاقتصادایرانسیاست

اعتراضات آبان؛ تهدید تجاوز به مادر و دوست دختر یک نوجوان برای گردن گرفتن جرم نکرده

یک نوجوان کارگر بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ با نوشتن رنج‌نامه‌ای از داخل زندان اوین از تحمل شکنجه‌های خود در دوران بازداشت خبر داد.

ابوالفضل کریمی، نوجوان کارگر بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ که توسط دادگاه‌های انقلاب و کیفری مجموعا به ۲۷ ماه زندان و ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده با نوشتن رنج‌نامه‌ای از بازجویی‌های توام با شکنجه، ضرب ‌و ‌شتم و تهدید شدن به تجاوز به نزدیکانش پرداخته است.

بخشی از نامه این زندانی نوجوان که در خبرگزاری هرانا منتشر شده حکایت از شکنجه شدید فیزیکی و روحی است که از سوی مأموران امنیتی جمهوری اسلامی اعمال شده است.

در این رنج‌نامه آمده است: ««در اوین بازجویی شدم. گفتند اگر حرف نزنی مادرت را می‌آوریم اینجا. گفتم آخر چه باید بکنم؟ گفتند این اسلحه را گردن بگیر. گفتم آخر بدبخت می‌شوم زندگی‌ام خراب می‌شود. بعد گفتند دوست دخترت را می‌آوریم اینجا ترتیبش را می‌دهیم (تجاوز). گریه کردم و به شدت شکنجه روحی شدم.»

آقای کریمی در بخش دیگری از این رنج‌نامه گفته که وفتی «به زندان تهران بزرگ منتقل شدم. اینجا روزهایم به سختی می‌گذرد. با فکر به مادری که قلبی مریض دارد و به تازگی عمل کرده و به کبد چرب نیز مبتلا شده است. جز من کسی کمک‌حال مادرم نیست. من از مادرم مراقبت می‌کردم پدرم نیز پای خود را از دست داده است و پیش از بازداشت من خرج خانواده را تامین می‌کردم. نمی‌دانم در در این چند ماه چه کسی از خانواده‌ام مراقبت کرده و به پدرم کمک می‌کند.»

ابوالفضل کریمی، فرزند محمد، متولد ۶ آذر ۱۳۸۰ است و در زمان بازداشت کمتر از ۱۸ سال سن داشته است.

او تا پیش از بازداشت به عنوان کارگر در یک تولیدی کفش واقع در باغ سپه‌سالار تهران مشغول به کار بوده و تنها نان آور خانواده خود بوده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا