آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اعتراضات آبان؛ محکومیت ایوب شیری به حبس و شلاق

ایوب شیری فعال مدنی آذربایجان و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان، از سوی دادگاه کیفری ۲ تبریز به ۱ حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

بر اساس اخبار رسیده به گروه خبری ای‌ان‌تی، نتیجه رسیدگی به اتهامات ایوب شیری فعال مدنی ترک که در تاریخ ۲۶ آبان سال ۹۸ همراه با دیگر برادرش داود شیری در محل کارشان در تبریز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده بودند، اعلام شد.

بر این اساس آقای شیری توسط دادگاه کیفری ۲ تبریز به ۱ حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

این حکم با توجه به نداشتن سابقه‌ کیفری آقای شیری به مدت ۱ سال به حالت تعلیق در آمده است.

علاوه بر این آقای شیری مکلف به تهیه اقلام و لوازم بهداشتی به ارزش ۱۰ میلیون تومان برای خانواده‌های نیازمند محکوم شده است.

براساس این حکم که روز دوشنبه ۹ تیر به آقای شیری ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» محاکمه و به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم به علت سابقه‌دار نبودن آقای شیری به مدت ۱ سال به حالت تعلیق در آمده است.

در ادامه حکم صادره علیه ایوب شیری آمده است که وی در کنار تعلیق این حکم با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش نسبی قیمت لوازم بهداشتی و کمبود آن به تهیه اقلام و لوازم بهداشتی مانند ماسک، دستکش، مواد شوینده، دستمال (پد) الکلی و دیگر مواد مشابه به مبلغ ۱۰ میلیون تومان تحت نظارت دادستان عمومی و انقلاب تبریز و با هماهنگی اداره بهزیستی و کمیته امداد برای خانواده های نیازمند، کم توان و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص محکوم شده است.

این فعال مدنی آذربایجانی، همراه با برادش داود شیری در تاریخ ۲۶ آبان سال ۹۸ در محل کارشان در تبریز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده بودند.

داود و ایوب شیری پس از نزدیک به جهار ماه بازداشت و بازجویی، در تاریخ  ۷ اسفند همان سال با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا