جهان

العربیه: رهبر سابق «جنبش النضال» توسط ایران ربوده شد

شبکه العربیه و برخی دیگر از رسانه‌ها می‌گویند، کمیته اجرایی حزب «جنبش مبارزه عربی آزادی‌بخش الأحواز» روز جمعه ۹ آبان ۹۹ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، ایران حبیب فرج‌الله چعب معروف به «حبیب أسیود» رهبر سابق این جنبش را ربوده است.

تا کنون مقام‌های جمهوری اسلامی ایران به گزارش‌ها در باره «ربوده شدن» حبیب اسیود واکنش نشان نداده‌اند.

طی سال‌های گذشته شماری از مخالفان حکومت ایران در کشورهای همسایه ربوده و به داخل ایران منتقل شده‌اند.

رسانه‌ها نوشته‌اند که «جنبش النضال» در بیانیه خود از کشورهای سوئد و ترکیه خواسته است تا در مورد ربوده شدن حبیب فرج‌الله چعب تحقیق نماید.

دانمارک در اکتبر ۲۰۱۹ ایران را به تلاش برای اجرای نقشه ترور یکی از نیروهای اپوزیسیون در خاک این کشور متهم کرده و ضمن «غیرقابل قبول» خواندن این «اقدام ایران» سفیرش را از تهران فراخواند. سرویس اطلاعاتی دانمارک روز ۳۰ اکتبر۲۰۲۰ اعلام کرد هدف این طرح، ترور حبیب جبر رهبر جنبش «النضال العربی لتحریر الاحواز» (شاخه دانمارک) بود.

همچنین، احمد نیسی معروف به احمد مولی (ابو ناهض) یکی دیگر از رهبران استقلال‌طلب عرب احوازی هم شامگاه چهارشنبه ۸ نوامبر ۲۰۱۷ در مقابل درب منزلش در شهر لاهه هلند به ضرب ۳ گلوله به ناحیه سر و سينه از سوى مهاجمان ناشناس ترور شد و خانواده‌اش بخش برونمرزی وزارت اطلاعات و وابستگان به اين نهاد در خارج از كشور را متهم به ترور احمد نيسى کرد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا