سیاست

اولین پیام نخست‌وزیر جدید عراق: متعهد می‌شوم كشورم جايي براي تسويه حساب ديگران نباشد

محمد توفیق علاوی نخست‌وزیر جدید عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب که از کشورش در برابر دخالت نیروهای خارجی محافظت خواهد کرد، تصریح نمود اجازه نخواهد داد که عراق به میدانی برای تسویه حساب و درگیری تبدیل شود.

محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید عراق پس از انتصاب وی به این سمت با صدور بیانیه ای تاکید کرد: متعهد می شوم تا امنیت را برای همه فرزندان ملت عراق فراهم کنم و سلاح را منحصر به نیروهای امنیتی کنم و هیچ قدرتی بالاتر از قدرت قانون نباشد.

 

وی در ادامه بیانیه خود افزوده است: متعهد می شوم که از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز حفاظت کنم و زندانیان بی گناه را بر اساس قانون و با هماهنگی دستگاه قضایی آزاد کنم.

علاوی همچنین از مرجعیت عالی عراق «برای نقش پدرانه و راهنمایی اش» در این «مرحله حساس در تاریخ عراق» تشکر کرده است.

نخست وزیر جدید عراق در ادامه تاکید کرد: تعهد می دهم که از عراق در برابر هر دخالت خارجی حفاظت کنم و اجازه ندهم که عراق به میدانی برای تسویه حساب و درگیری تبدیل شود.

وی با ابراز امیدواری از جامعه بین المللی و کشورهای منطقه برای کمک به دولت عراق جهت برقراری آرامش در این کشور افزود: امنیت عراق شامل امنیت منطقه و جهان است.

محمد علاوی همچنین گفته است که خواستار گفتگوی فوری با تظاهرات کنندگان برای همکاری در جهت تحقق خواسته های قانونی آنها بر اساس قانون اساسی است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا