خاورمیانه

نیروهای ضدتروریسم عراق شماری از فرماندهان یک گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران را دستگیر کرد

پس از حملات راکتی به مراکز دیپلماتیک و نظامی آمریکا، نیروهای امنیتی عراق ۱۳ عضو گروه شبه‌نظامی «کتائب حزب الله» وابسته به ایران را دستگیر کرد.

به گزارش رویترز به نقل از مقامات عراقی، نیروهای امنیتی این کشور امروز پنجشنبه، ۶ تیر با بازرشی دفتر مرکزی گروه شبه‌نظامی «کتائب حزب الله» شماری از فرماندهان این گروه را همراه با چند خمپاره انداز و راکت دستگیر کردند.

گفتنی‌ست دستگیری این افراد پس از پرتاب خمپاره و راکت به مراکز نظامی و دیپلماتیک ایالات متحده در ماه های اخیر صورت می‌گیرد.

ایالات متحده آمریکا بارها گروه شبه‌نظامی «کتائب حزب الله» را متهم به حمله به مراکز نظامی و دیپلماتیک خود کرده است.

بر اساس گزارش رویترز این شدیدترین حمله نیروهای امنیتی عراق علیه یک گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران طی سال های اخیر بشمار می‌رود.

مصطفی کاظمی رییس پیشین سرویس اطلاعات ملی عراق و نخست وزیر این کشور، پیش‌تر وعده داده بود که با گروه‌های شبه‌نظامی که به مراکز آمریکایی حمله می‌کنند با جدیت برخورد خواهد کرد.

نیروهای ضدتروریسم عراق که این عملیات را انجام داده‌اند توسط امریکا آموزش دیده‌اند.

یک مقام عراقی به رویترز گفته است، یکی از فرماندهان دستگیر شده در دفتر کتائب حزب‌الله، ایرانی است.

همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام عراقی گفته است نیروهای ضدتروریستی عراق با یورش به یک پایگاه مورد استفاده تیپ ۴۵، سه راکت انداز را ضبط و ۱۳ شبه‌نظامی را دستگیر کرده است.

بر اساس گزارش‌ها دست‌کم ۲۰ شبه‌نظامی در این عملیات دستگیر شده است.

گروه کتائب حزب الله بخشی از سازمان شبه نظامی حشدالشعبی است که توسط جمهوری اسلامی ایران تأسیس شده و با دارا بودن هزاران نیروی مسلح، دومین گروه پارلمانی عراق را نیز تشکیل می دهد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا