ایرانسلامتی و زندگی

ایران چند تبعه تاجیکستان را به «احتکار کردن ماسک» متهم کرد.

دادگاه متهمان ایرانی و تاجیک قرار است به ریاست قاضی صلواتی برگزار شود.

ارگان رسمی قوه قضائیه ایران اعلام کرد که دادگاه متهمان به «اخلال کلان در امر توزیع مایحتاج عمومی» برای مقابله با ویروس کرونا روز شنبه ۱۷ اسفند به صورت فوق‌العاده به ریاست قاضی صلواتی برگزار خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ۱۴ اسفند خبرگزاری «میزان»، سه تبعه تاجیکستان نیز در میان متهمان هستند. نام این متهمان، «ابوبکر کووایوف»، «یونس احراروف» و «ناظم میزایف» اعلام شده است.

این خبرگزاری گفته که هفت متهم ایرانی نیز قرار است در این پرونده محاکمه شوند.

بنابراین گزارش، در شرایط نیاز مبرم به اقلام بهداشتی در کشور، متهمان این پرونده با «احتکار دو میلیون و ۶۰۰ هزار ماسک» قصد خروج این اقلام به کشور چین را داشتند.

مقامات ایران در روزهای گذشته از «کشف ماسک‌های احتکار» شده خبر داده‌اند و در یک مورد شرکت «دیجی‌کالا» متهم شد که پنج میلیون ماسک را در انبارهایش مخفی کرده است، اما این شرکت می‌گوید شمار ماسک‌ها تنها ۵۰ هزار عدد بوده است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران، روز سه‌شنبه اعلام کرد کسانی که دست به احتکار اقلام مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا می‌زنند با مجازات‌های طویل المدت از پنج تا ۲۰ سال و حتی در صورت تشخیص دادگاه به‌عنوان مصادیق «افساد فی‌الارض» ممکن است با مجازات اعدام مواجه شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا