اجتماعیایرانسیاست

مرخصی حمید منافی و بهنام شیخی تمدید شد

بر اساس اطلاعات رسیده با درخواست تمدید مرخصی حمید منافی نظرلو (نادارلی) و بهنام شیخی سامانلو از سوی واحد اجرای احکام شهرستان بهارستان (تهران) به مدت ۱۰ روز دیگر موافقت شده است.

بهنام شیخی سامانلو در تاریخ ۲۵ شهریور و حمید منافی نظرلو در تاریخ ۲۶ شهریور به مدت یک هفته از زندان اوین به مرخصی اعزام شده بودند.

پس از شیوع گسترده کرونا در زندان اوین که آزمایش رندم از بند ۸ این زندان آن را تایید می‌کرد، آقای شیخی، طی تماس تلفنی که با خانواده خود داشته از تب و لرز شدید وعلایم مشکوک به کرونا خبر داده و گفته بود که روز یکشنبه ۱۹ مرداد جهت انجام تست به بهداری مراجعه نموده ولی به‌دلیل کمبود امکانات از وی تست گرفته نشده و بهداری زندان تنها چند داروی مسکن به او داده است.

آقای منافی، نیز روز چهارشنبه پنجم شهریور، در پی عود سنگ کلیه، به بهداری مرکزی این زندان منتقل ولی صرفا پس از تزریق سرم و در حالی که هنوز درد کلیه‌اش ادامه داشته به سالن ۸ بند (اندرزگاه) ۸ بازگردانده شده بود.

«بهنام شیخی سامانلو»، «علیرضا فرشی دیزج‌یکان»و «حمید منافی نادارلی» در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۹ در شهر تهران با ضرب و شتم بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شدند.

این فعالین مدنی تورک در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به اتهام شرکت در مراسم زبان مادری به همراه اکبر آزاد و علیرضا فرشی دیزج‌یکان، دو تن دیگر از شرکت کنندگان در این مراسم بازداشت و پس از آن در سال ۱۳۹۵ توسط دادگاه انقلاب بهارستان به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بودند.

پس از اعتراض این فعالین به حکم صادره که از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» صادر شده بود، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا