اجتماعیجهانسیاست

تصمیم اکثریت شورای شهر مینیاپولیس برای انحلال پلیس در این شهر

یک عضو شورای شهر مینیاپولیس اعلام کرد که ۹ عضو از ۱۲ عضو این شورا موافقت کردند تا اداره پلیس مینیاپولیس پس از کشته شدن جورج فلوید منحل شود.

لیزا بندر، رییس شورای شهر مینیاپولیس، روز یکشنبه ۱۸ خرداد با خواندن بیانیه ای در جمع معترضان  اعلام کرد «در مینیاپولیس و شهرهای زیادی در سراسر آمریکا مشخص شد که پلیس و نظام امنیت عمومی دیگر امنیت جامعه ما را تامین نمی کند.»

جرمایا الیسون، یکی دیگر از اعضای شورای شهر مینیاپولیس نیز در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز اظهار داشت شورای شهر مینیاپولیس تصمیم دارد اداره پلیس را منحل کند.

جرمایا الیسون با این حال تاکید کرده است که این شورا قصد ندارد بدون برنامه اقدامی انجام دهد،

وی پیش از این نیز در توئیتی با اشاره به این موضوع نوشته بود «بعد از انحلال اداره پلیس مینیاپولیس فقط دنبال سرپا کردن مجدد آن نخواهیم بود بلکه خیلی جدی قصد داریم درباره رویکردمان نسبت به امنیت عمومی و واکنش‌های اضطراری تجدیدنظر کنیم.»

بر این اساس، یک نیروی ضامن امنیت عمومی با ابتکار عمل‌های جامعه محور، جایگزین نیروی پلیس در مینیاپولیس خواهد شد.

از سوی دیگر  جیکوب فری، شهردار گفته که که از این اقدام شورای شهر حمایت نمی‌کند.

به گزارش نیوزویک، جیکوب فری می‌گوید «راه حل مقابله با نژادپرستی در نیروی پلیس اصلاحات عمیق و ساختاری» است نه منحل کردن پلیس.

چهار مامور پلیس مینیاپولیس پس از مرگ جورج فلوید بازداشت شده اند.

درک شووین، ماموری که هنگام بازداشت جرج فلوید با فشار دادن زانوی خود روی گردن او باعث مرگش شده بود به قتل شبه عمد (قتل درجه دو) متهم شده و سه مامور دیگر نیز متهم به معاونت در قتل شدند.

پس از آغاز اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی در بسیاری از شهرهای آمریکا، دونالد ترامپ یکشنبه اعلام کرد که فرمان خروج گارد ملی از پایتخت را صادر کرد و در بسیاری از شهرها مانند نیویورک نیز قوانین منع تردد شبانه لغو شدند.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا