جهان

جلسه مخفی و اضطراری ناتو در برلین برای تجزیه و تحلیل تجربه ارتش آذربایجان

ناتو جلسه ای اضطراری و مخفیانه در برلین برای تجزیه و تحلیل تجربه جنگ ۴۴ روزه ارتش آذربایجان در قره باغ برای آزادسازی سرزمین های اشغال شده توسط ارمنستان برگزار کرده است.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از منابع رسانه‌ای ترکیه، در این نشست مقامات ارشد پنتاگون از طریق کانال های اینترنتی محافظت شده بصورت آنلاین حضور داشتند.

همچنین بخوانید: پنتاگون در حال مطالعه تجربه ارتش آذربایجان در قره باغ است

گزارش شده است که در این نشست، کارشناسان و برنامه ریزان نظامی ناتو حملات ارتش آذربایجان به ارتش ارمنستان با پهپادهای تهاجمی و سایر پهپادها و همچنین تصاویر منتشر شده توسط وزارت دفاع آذربایجان را با دقت بررسی کردند.

یک منبع در وزارت دفاع آلمان در این جلسه مخفی گفت: “اگر به استراتژی تسلیحاتی و جنگی مانند گذشته ادامه دهیم، ضرر خواهیم کرد.”

همچنین بخوانید: ژنرال‌های اوکراینی نیز در حال مطالعه تجربه جنگی ارتش آذربایجان در قره‌باغ هستند

در این جلسه به نقش پهپادها در پیروزی آذربایجان بر ارمنستان پرداخته شد. تصاویر یک به یک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و فیلم هایی از چگونگی انهدام صدها تانک، خودروی زرهی، اهداف نظامی متحرک و ثابت و نیروی انسانی ارمنستان توسط ارتش آذربایجان مشاهده شد.

همچنین بخوانید: لوموند: “ارتش ارمنستان فقط چند روز بعد شروع به فرار کرد …”

پس از این جلسه، آلمان برای اولین بار در میان کشورهای ناتو، روند تجهیز پهپادهای خود به موشک ها را آغاز کرده است. با این حال، چپ گرایان در پارلمان هنوز با این طرح مخالف هستند.

همچنین بخوانید: مباحثات در آلمان بر سر تجربه ارتش آذربایجان در جنگ قره‌باغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا