تحلیل و گزارش

دادستان ایران نیز از اعلام آمار دستگیرشدگان امتناع کرد

جعفر منتظری، با اعلام این مطلب که صبح امروز از زندانی در تهران بازدید کرده است، تصریح کرد: به تمام دستگیرشدگان توصیه کردیم که در بازجویی‌ها و تحقیقات از خودشان صداقت به خرج بدهند، زیرا وقتی صداقت داشته باشند می‌توان به آنها کمک کرد.

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از زندان بزرگ تهران با ادعا بر اینکه در بازدید دو ساعته‌ای که از زندان بزرگ تهران داشتیم، دیدار «چهره به چهره‌ای» با افراد دستگیرشده داشتیم، در جواب سوال یکی از خبرگزاریها مبنی بر اینکه آیا تعداد بازداشتی ها مشخص است یا خیر گفت: از آنجایی که هنوز تعداد افراد بازداشت شده کامل مشخص نیست نمی توان آمار دقیقی ارایه کرد.

 

او گفت: عوامل اصلی هم حتما شناسایی شده و هیچ خط قرمزی برای برخورد با آنها نخواهیم داشت.

دادستان کل ایران ادعا کرد: این افراد که عوامل اصلی هستند بدانند که امکان گریز و فرار برایشان وجود نخواهد داشت و حتما تعقیب خواهند شد.

او در ادامه تصریح کرد: افراد دستگیرشده‌ای که بی‌گناه تشخیص داده شوند، در اولین فرصت آزاد خواهند شد اما آنهایی که مرتکب جرم شده‌اند و دارای جرایم مختلفی «ممکن است» باشند، حتما به سرعت درجه‌بندی می‌شوند.

منتظری گفت: «تاکید ما به مسؤولان حاضر در زندان این بود که هرچه سریع‌تر این افراد تعیین تکلیف شده و صف‌بندی شوند و این افراد زودتر غربالگری شوند، البته مسؤولان مرتبطه هم وعده داده‌اند که ظرف 48 ساعت آینده غربالگیری به پایان خواهد رسید.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا