آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

دادگاه تجدید‌نظر؛ «ناصر خلوصی» از اتهامات انتسابی تبرئه شد

شعبات ۱ و ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی با صدور دادنامه‌هایی در خصوص اعتراض «ناصر خلوصی» به احکام بدوی، اتهامات مطروحه علیه این فعال مدنی آذربایجانی را وارد ندانست.

محمد دانشمند ملکی و صمد حضرتی قضات شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی با صدور دادنامه‌ای، حکم بدوی ۶ ماه حبس تعزیزی بر علیه «ناصر خلوصی» را از بابت اتهام «عضویت در گروه مخالف نظام طیف مستقل آذربایجان» نقض و حکم بر برائت این فعال آذربایجانی داده‌اند.

همچنین، علی احمدی و غلامرضا بقالی قضات شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی، رای بدوی ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی بر علیه «ناصر خلوصی» را از بابت اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی» فاقد ادله دانسته و حکم بر برائت این فعال آذربایجانی داده‌اند.

همچنین بخوانید: ناصر خلوصی توسط دادگاه‌های انقلاب و کیفری تبریز به حبس و جزای نقدی محکوم شد

ناصر خلوصی، در تاریخ ۲۳ آذر ماه سال ۹۸ همزمان با بازداشت‌های گسترده فعالین آذربایجانی در شهر تبریز، حین رانندگی در سطح شهر بازداشت و در تاریخ ۷ اسفند همان سال موقتاً تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

همچنین بخوانید: ناصر خلوصی به دادگاه‌های کیفری و انقلاب تبریز احضار شد

پیش‌تر، این فعال تورک در تاریخ ۴ بهمن‌ماه سال ۹۵ در مسیر شهر اورمیه به تبریز توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت، سپس با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد شده بود.

او نهایتا در تیرماه سال ۹۶ از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام و بر هم زدن امنیت ملی» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که این محکومیت در دادگاه تجدید نظر به ۱ سال حبست تعزیری کاهش یافت و در آبان‌ماه همان سال در منزل شخصی پدرش در تبریز بازداشت و جهت اجرای این حکم به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

آقای خلوصی پس از حدود ۴ ماه زندان، در تاریخ ٢۶ بهمن‌ماه سال ٩۶ از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

همچنین بخوانید: فعال حرکت ملی آذربایجان «ناصر خلوصی» بازداشت شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا