آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

ناصر خلوصی به دادگاه‌های کیفری و انقلاب تبریز احضار شد

بر اساس پستی که ناصر خلوصی در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرده این فعال مدنی آذربایجانی به دادگاه‌های کیفری و انقلاب تبریز احضار شده است.

بر اساس پستی که ناصر خلوصی در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرده این فعال مدنی آذربایجانی به دادگاه‌های کیفری و انقلاب تبریز احضار شده است.

بر اساس ابلاغیه‌های که آقای خلوصی از طریق سامانه ثنا دریافت کرده، از این فعال مدنی آذربایجانی خواسته شده است تا برای رسیدگی به اتهامات انتسابی مبنی بر «عضویت در گروه گاماج (طیف فعالین مسفقل آذربایجان)» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» در تاریخ ۱۷ شهریور (ساعت ۱۱ قبل از ظهر) در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز حضور داشته باشد.

همچنین در ابلاغیه دیگری که به این فعال مدنی تورک ابلاغ شده، از او خواسته شده تا برای رسیدگی به اتهام «نشر اکاذیب» در تاریخ ۲۴ شهریور (ساعت ۹ صبح) در شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ شهر تبریز حضور داشته باشد.

آقای خلوصی با رد همه این اتهامات تاکید کرده که «هیچ مدرکی دال بر فعل جرم در پرونده علیه بنده نیست.»

این فعال مدنی همچنین نوشته که «از سال ۹۶ بعد از خروج از زندان در کوچکترین فعالیت سیاسی حضور نداشته‌ام نه از روی ترس بلکه از روی ترجیح خودم. به نظر می‌رسد جرم تراشی آقایان نه تنها در راستای حفظ امنیت ملی نیست، بلکه با این اتهام واهی و ساختگی در پی به خطر انداختن امنیت ملی هستند. گویا کسانی را که نمی‌خواهند فعالیت سیاسی کنند با ایجاد کینه و جرم‌سازی ناجوانمردانه مجبور به فعالیت می‌کنند.»

آقای خلوصی در ادامه با بیان اینکه ۳ بار تفهیم اتهام شدنش نشانه «پرونده‌سازی) بر علیه او می‌باشد، افزود: «بار اول داخل بازداشتگاه وزارت اطلاعات با عنوان اتهامی عضویت در گروهک گاماج ( طیف فعالین *مستقل آذربایجان ) البته چشم بسته!؟ بار دوم ۴ ماه بعد از آزادی از زندان به قید وثیقه و اینبار هم همان اتهام عضویت در گاماج ( طیف مستقل )!! بار سوم ۶ ماه بعد از دستگیری و اضافه شدن ۲ اتهام دیگر : تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب که این دو اتهام دقیقا اتهامات پرونده ۳ سال قبل من است!!. البته این دفعه به جای گاماج صورت اتهام به عضویت در گروهک طیف مستقل آذربایجان به نظرم تغییر یافته است … یعنی ۷ ماه بعد متوجه شده اند …و … کجای دنیا چنین چیزی ممکن است؟»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا