آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

دادگاه و زمان رسیدگی به اتهام تازه علی عزیزی مشخص شد

شعبه ۱۰۷ دادگاه کیفری دو شهرستان تبریز طی ابلاغیه‌ای که از طریق سامانه ثنا به علی عزیزی ارسال کرده، از این فعال مدنی خواسته که در تاریخ ۳۰ مهرماه در این شعبه حاضر شود.

شعبه ۱۰۷ دادگاه کیفری ۲ شهرستان تبریز طی ابلاغیه‌ای که از طریق سامانه ثنا به علی عزیزی ارسال کرده، از این فعال مدنی خواسته که برای رسیدگی به اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی» در تاریخ ۳۰ مهرماه در این شعبه حاضر شود.

این ابلاغیه روز چهارشنبه ۱۲ شهریور صادر و روز شنبه ۱۵ شهریور از طریق سامانه ثنا به آقای عزیزی ارسال شده است.

اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی» از سوی شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به ریاست قاضی سید‌علی موسوی، روز پنجشنبه ۱۹ تیر، به اتهامات قبلی آقای عزیزی افزوده شده بود.

با این طرح اتهام تازه، وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی پیشین آقای عزیزی که از بابت دو اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «عضویت در گروه غیرقانونی گاماج» صادر شده بود، به ۶۵۰ میلیون تومان افزایش یافته بود.

در جلسه اخذ آخرین دفاع در بازپرسی، این فعال اورمیه‌ای اتهام اخیر را نیز همانند دو اتهام پیشین بی‌اساس و بدون دلیل و مدرک و پرونده‌سازی نهادهای امنیتی عنوان نموده بود.

گفتنی است که جلسه رسیدگی به دو اتهام قبلی «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «عضویت در گروه غیرقانونی گاماج» این فعال مدنی آذربایجانی روز دوشنبه ۲۴ شهریور برگزار خواهد شد.

علی عزیزی در روز ۴ اسفند سال ۹۸ در منزل پدری خود در شهرستان اورمیه بازداشت شده بود،مقاومت مادر و آقای عزیزی مبنی بر عدم اجازه ورود به منزل پیش از ارائه حکم ورود به منزل و بازداشت به علت تعداد زیاد مامورین بی نتیجه مانده و مامورین لباس شخصی بدون ارائه حکم جلب اقدام به بازداشت این فعال آذربایجانی نموده بودند.

این فعال مدنی نهایتا در تاریخ ۶فروردین سال ۹۹ پس از تودیع قرار وثیقه بطور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد گردیده بود.

همچنین، روز دوشنبه ۱۹ خرداد حکم شلاق و جزای نقدی که جایگزین حبس برای علی عزیزی و الیار حسین‌زاده، از سوی شعبه ۱۰۱دادگاه کیفری مجتمع شهید بهشتی اورمیه (۱۰۱جزائی سابق) به ریاست دادرس حمید گلی نژاد، طی حکمی به ۶ تن از فعالین سیاسی-مدنی تُرک ساکن اورمیه رأی صادر شده بود‌. در شعبه ۷ اجرای احکام مجتمع شهید بهشتی اورمیه به اجرا در آمد.

این فعال مدنی تورک پیش از این به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا