جهانخاورمیانه

گزارش جدید سازمان ملل می‌گوید شورشیان حوثی در یمن دختران نوجوان را به سربازی وادار می‌کنند

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شده، هیأت کارشناسان مورد حمایت سازمان ملل متحد شواهدی یافتند که شورشیان حوثی در یمن ده‌ها دختر نوجوان را به سربازی گرفته‌اند.

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه ۱۹ شهریور منتشر شده، هیأت کارشناسان مورد حمایت سازمان ملل متحد شواهدی یافتند که شورشیان حوثی در یمن نزدیک ده‌ها دختر نوجوان را به سربازی گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، گفته می شود برخی از این دختران از بازماندگان خشونت جنسی هستند که به عنوان جاسوس، پرستار، نگهبان و یا اعضای یک نیروی نظامی کاملا زن به سربازی وادار شده‌اند.

این یافته ها در سومین و آخرین گزارشی آمده است که توسط “گروه کارشناسان عالی” شورای حقوق بشر در خصوص بررسی ادعاهای نقض حقوق همه طرفها در جنگ یمن که از سپتامبر ۲۰۱۴ شروع شده، تحقیق کرده بودند.

درگیری ویرانگری که سازمان ملل از آن به عنوان بزرگترین بحران انسانی جهان یاد کرده است.

این گزارش، بر اساس بررسی بیش از ۴۰۰ مورد از تجارب شخصی که عمدتا در فاصله بین ژوئن ۲۰۱۹ تا ژوئن سال جاری است، متمرکز شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که چگونه یک نسل از کودکان یمن “از طریق جذب کودک سربازی، مورد سوء استفاده و محروم از ابتدایی ترین حقوق بشر خود از جمله آموزش” شده‌اند.

بر اساس این گزارش، شورشیان مورد حمایت ایران، معروف به حوثی ها، پسران ۷ ساله را از مدارس مناطق فقیرنشین شهری و بازداشتگاه ها از طریق مشوق های مالی، آدم ربایی و یا تشویق همسالان خود به سربازی جذب می کنند.

“این گروه همچنین گزارش های معتبری بدست آورده که نشان می‌دهد حوثی‌ها ۳۴ نفر از دختران (۱۳ تا ۱۷ ساله) را بین ژوئن ۲۰۱۵ و ژوئن ۲۰۲۰، برای استفاده به عنوان جاسوس، عاملی برای سربازگیری از سایر کودکان، نگهبان، پرستار و اعضای یک گروه نظامی متشکل از زنان به نام «زینبیه» عضوگیری کرده است”

کارشناسان سازمان ملل، با اشاره به نیروی نظامی زن ایجاد شده توسط شورشیان حوثی آن را یک پدیده غیر معمول در یک جامعه فوق محافظه کار مانند یمن توصیف کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: “۱۲ نفر از این دختران به دلیل عضوگیری توسط شورشیان حوثی مورد خشونت جنسی و یا ازدواج اجباری در سنین پایین قرار گرفته‌اند.”

کامل جندوبی، رئیس هیئت کارشناسان، گفت: “یمن همچنان سرزمین شکنجه است، مردمش آن‌چنان ویران شده اند که باید وجدان بشریت را شوکه کند. جامعه بین المللی وظیفه دارد که به این مصونیت از مجازات خاتمه دهد و نباید چشم خود را بر تخلفات فاحش صورت گرفته در یمن ببندد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا