جهاندانش و فن آوری

دو فضانورد آمریکایی ناسا با موفقیت به زمین بازگشتند

دو فضانورد ناسا که با فضاپیمای ساخت «اسپیس‌ایکس»، سازنده موشک و شاتل فضایی مستقر در آمریکا، با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شده بودند، به زمین بازگشتند.

فضانوردان آمریکایی داگ هورلی و باب بهنکن با چتر نجات کپسولی در خلیج مکزیک به زمین نشستند

این کپسول که بخشی از شاتل “کریو دراگن”، تولیدی «اسپیس‌ایکس» است، پس از باز کردن چترهای خود، بر روی آبهای شهر پنسکولا ایالت فلوریدا در ساحل خلیج مکزیک فرود آمد.

این، نخستین فرود فضانوردان آمریکایی پس از ۴۵ سال است که به ثبت رسید. آخرین فرود فضاپیمای ایالات متحده در ۲۴ ژوئیه ۱۹۷۵ اتفاق افتاد.

پس از فرود، تیمی ۴۰ نفره متشکل از پزشکان و پرستاران، فضانوردان را از دریا سوار قایقهای خود کرده و همراه خود بردند.

تیمی که آقایان هارلی و بهنکن را به قایق سوار کردند به مدت دو هفته به خاطر شیوع کروناویروس در قرنطینه نگه داشته شده بودند.

فضاپیمای “کریو دراگن” اسپیس ایکس که حامل فضانوردان ناسا بود در سی‌ام ماه مه توسط موشکی از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شده بود.

شاتل “کریو دراگن” با حمل این فضانوردان در تاریخ ۳۱ ماه مه وارد ایستگاه فضایی بین المللی شد. این نخستین سفر اعزامی به فضا از ایالات متحده از زمان توقف برنامه شاتل فضایی در ناسا در سال  ۲۰۱۱ بود.

در همین حال، آقای بهنکن و آقای هارلی که ۲ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی کردند، گفتند که قبل از بازگشت از همکارانشان که در ایستگاه فضایی ماندند خداحافظی کردند.

پس از بازگشت این دو نفر، سه فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی باقی ماندند.

بهنکن و هارلی اولین فضانوردانی بودند که توسط یک شرکت خصوصی با همکاری ناسا به ایستگاه فضایی اعزام شدند.

پس از معاینات پزشکی، فضانوردان به هیوستون اعزام می شوند تا با خانواده های خود ملاقات کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا