اجتماعیایران

«دُکی» یکی از مقام‌های ارشد دولت ایران، به قاچاق و فروش دختران ایرانی متهم شد

برخی از رسانه‌های داخل ایران از نقش شماری از مسئولان دولت جمهوری اسلامی در قاچاق دختران ایرانی به خارج و فروش آنها خبر داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، با انتشار خبر دستگیری فردی به نام «شهروز سخنوری»، معروف به «الکس» به اتهام «سرکردگی باند قاچاق و فروش دختران ایرانی در مالزی» و «بعد از ۳ سال کار اطلاعاتی پیچیده»، از وجود «حامیان بانفوذ داخلی» او خبر داد.

بر اساس این گزارش «الکس برای آن که بتواند در ایران امنیت نیرو‌های خود را تأمین کند، چند حامی با نفوذ در میان مسئولان برای خود پیدا کرد. یکی از این حامیان با نام مستعار “دُکی” (مخفف دکتر) از مسئولان با نفوذ دولتی بود که در چند مورد دختران باند الکس را از بازداشت نیروی انتظامی آزاد کرده بود.»

باشگاه خبرنگاران جوان همچنین می‌گوید «سرکرده این باند مخوف با استفاده از دختران ایرانی و بهره‌کشی جنسی از آن‌ها، ثروت میلیاردی برای خود رقم زده بود. درآمد وی از فروش هر دختر ایرانی ماهانه ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بود.»

از سوی دیگر خبرگزاری تسنیم نیز نوشت: «علاوه بر دستگیری نفر اول باند قاچاق دختران ایرانی، تمام افراد این باند در داخل و خارج کشور نیز طی یک عملیات اطلاعاتی توسط پلیس امنیت عمومی ناجا دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.»

با این حال، جزئیات بیشتری از افراد بازداشت شده و «مسئولان دولتی» دخیل در این پرونده منتشر نشده است. همچنین دولت ایران در این زمینه رسما اظهارنظری نکرده است.

 

دستگیری این افراد در حالی است که ایالات متحده در گزارش‌های سالانه‌ خود در رابطه با قاچاق انسان، به قاچاق دختران به‌منظور برده‌داری جنسی در ایران نیز اشاره کرده است.

به عنوان نمونه، بر اساس گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره قاچاق انسان در سال ۲۰۱۶، شمار زنان و دختران ایرانی که برای بهره‌کشی جنسی اجباری به «دبی» و نیز «کردستان عراق» برده می‌شوند افزایش داشته است. بر اساس این گزارش، شهر شیراز مبدأ سفر این زنان و دختران است که برخی از آنها از آذربایجان به شیراز برده شده و از آنجا به دبی منتقل می‌شوند.

همچنین بر اساس گزارش‌ مراکز بین‌المللی، ایران یکی از مراکز ترانزیت و یکی از کشورهای مبدأ و نیز مقصد قاچاق جنسی مردان، زنان و کودکان و نیز کار اجباری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا