جهانسیاست

رهبر کره‌شمالی از سئول رسما عذرخواهی کرد

مشاور امنیت ملی کره‌جنوبی گفت، کره شمالی روز جمعه ۴ مهر از بابت اینکه یک شهروند کره جنوبی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کشته است، عذرخواهی کرد.

عذرخواهی، در نامه ای به مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی، یک روز پس از آنکه مقامات سئول گفتند که سربازان کره‌شمالی یک شهروند این کشور را کشته سپس جسد او را با نفت آتش زدند، فرستاده شد.

سوه هون، مشاور رهبر کره‌شمالی گفت: “رئیس‌جمهور كیم جونگ اون خواست تا از بابت حادثه غیرمنتظره و ناخوشایند که در آبهای ما اتفاق افتاد و رئیس جمهور مون جه این و هموطنان در جنوب را ناامید كرد، عمیقا ابراز تاسف کند”

وی توضیح داد که: “این نامه پاسخی سریع به درخواست های آنان بود و شامل توضیحاتی در مورد حادثه، عذرخواهی و وعده های جلوگیری از تکرار آن بود.”

ارتش کره‌جنوبی روز پنجشنبه گفت، یک مقام شیلات کره جنوبی که در اوایل این هفته مفقود شده بود توسط نیروهای کره شمالی به ضرب گلوله کشته و سپس جسد او سوزانده شده است.

ارتش کره جنوبی گفت، علت تیراندازی به این مقام ۴۷ ساله مشخص نیست اما به نظر می رسد نیروهای کره شمالی تحت دستورات مقابله با ویروس کرونا این اقدام را انجام داده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا