جهان

کره‌شمالی در راستای مقابله با کرونا یک مأمور کره‌جنوبی را کشت و بدنش را سوزاند

ارتش کره‌جنوبی روز پنجشنبه گفت، یک مقام شیلات کره جنوبی که در اوایل این هفته مفقود شده بود توسط نیروهای کره شمالی به ضرب گلوله کشته و سپس جسد او سوزانده شده است.

به گزارش رویترز، ارتش کره جنوبی گفته است که شواهد حاکی از آن است که این مرد قصد داشت به سمت شمال حرکت کند. او روز دوشنبه با یک قایق ماهیگیری در حدود ۱۰ کیلومتری جنوب خط مرزی که به عنوان مرز دریایی بین دو کره عمل می کند، مفقود شد.

ارتش کره جنوبی گفت، علت تیراندازی به این مقام ۴۷ ساله مشخص نیست اما به نظر می رسد نیروهای کره شمالی تحت دستورات مقابله با ویروس کرونا این اقدام را انجام داده‌اند.

دفتر امنیت ملی ریاست جمهوری گفت که این قتل “جنایتی علیه بشریت” است و از کره شمالی خواست که عذرخواهی کند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در آینده انجام دهد.

ارتش کره‌جنوبی با استناد به منابع اطلاعاتی گفت كه به نظر می رسد این فرد قبل از آنكه “با دستور مقام عالی” اعدام شود، بازداشت و در حدود ۳۸ كیلومتری محلی که مفقود شده مورد بازجویی قرار گرفته است. سپس نیروهای نظامی پس از کشتن وی در حالی که ماسک ضدگاز پوشیده بوده‌اند، بدن او را با نفت آغشته کرده و آتش زده‌اند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از سخنگوی کاخ ریاست جمهوری گفت، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی گفت که تیراندازی نیروهای کره شمالی به غیرنظامی کره جنوبی “تکان دهنده” و “غیرقابل بخشش” است.

Reuters

آقای مون همچنین به ارتش کره جنوبی دستور داد هشدارهای خود را برای محافظت از جان شهروندان تشدید کنند.

ارتش کره جنوبی گفت که روز چهارشنبه از طریق مرز زمینی به کره‌شمال پیام ارسال کرده و خواستار توضیحات شده است، اما هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

ژنرال آن یانگ هو، مسئول عملیات در ستاد مشترک ارتش، در کنفرانس مطبوعاتی گفت: “ارتش ما این اقدام وحشیانه را به شدت محکوم می کند و بطور جد از کره شمالی می خواهد توضیحاتی ارائه دهد و افراد دخیل در این جنایت را مجازات کند.”

فرمانده ارتش آمریكا در كره جنوبی، ماه جاری میلادی گفت كه كره شمالی به سربازان خود برای جلوگیری از ورود ویروس كرونا به كشور “دستور شلیك به كشت” داده است.

مقامات کره جنوبی می‌گویند به‌نظر می‌رسد اجرای دقیق دستورات مقابله با کرونا می تواند تلاشی برای جلوگیری از وقوع خلل در یک رژه نظامی بزرگ باشد که انتظار می رود در ۱۰ اکتبر هنگام بزرگداشت تأسیس حزب کارگران کره در کشور برگزار شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا