جهانسیاست

پوتین به رهبر کره شمالی مدال افتخار داد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مدال «۷۵ مین سالگرد جنگ بزرگ میهن» را که در آن آلمان نازی شکست خورده بود، به رهبر کره شمالی کیم جونگ اون اهدا کرد.

بنا به اعلام سفارت روسیه در کره شمالی که امروز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت منتشر شده، این مدال به خاطر احترام شخصی پوتین به یاد سربازانی که در کره شمالی درگذشته اند، به کیم جونگ اون اهدا شد.

نکته قابل توجه این است که دولت مسکو در زمانی که ادعاهایی مبنی بر فوت کیم جونگ اون منتشر شده است، به وی مدال اعطا می کند. 

سفارت روسیه در کره شمالی از طریق رسانه های اجتماعی اعلام کرد که این مدال توسط الکساندر ماتسگورا، سفیر روسیه در پیونگ یانگ به «ری سون گوون» وزیر امور خارجه کره شمالی ارائه شده است.

کیم جونگ اون اولین بازدید رسمی خود از روسیه را در آوریل ۲۰۱۹ انجام داد. کیم در ولادیو واستوک با پوتین ملاقات کرده بود و رهبران دو کشور بیش از ۲ ساعت پشت درهای بسته با هم ملاقات کرده بودند.

جشن ۷۵ سالگی «جنگ بزرگ میهن» که در آن نازی ها در جنگ جهانی دوم از  روسیه شکست خوردند در ۹ مه برگزار می شود..با این حال، این مراسم باشکوه نظامی که هر ساله برگزار می شود، امسال به دلیل همه گیر شدن کرونا ویروس به تعویق خواهد افتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا