اقتصادایران

روحانی: هزینه عدم تصویب اف‌ای‌تی‌اف را مردم پرداخت می‌کنند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امروز چهارشنبه ۱۳ اسفند در جلسه هیات دولت گفت هزینه عدم تصویب اف‌ای‌تی‌اف را مردم پرداخت می‌کنند.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امروز چهارشنبه ۱۳ اسفند در جلسه هیات دولت گفت: «همه کشورهای شرق و غرب به آن [اف‌ای‌تی‌اف] ملحق شده اند. اگر بد است چطور همه دنیا آن را قبول کرده اند؟ تمام اروپا و همه شرق و چین و روسیه و تورکیه و همسایگان ما به آن ملحق شدند. این چیزی است که اجماع دنیا روی آن است و همه ملت ها تلاش می کنند رتبه بالاتری در این گروه بدست بیاورند، اما ما ایستاده ایم و تنها تماشا می کنیم.»

به گفته حسن روحانی «دو لایحه درباره جرایم سازمان یافته و مقابله با تامین مالی تروریسم» در مجمع تشخیص مصلحت نظام گیر کرده و تصویب نمی‌شود و هزینه این را «مردم باید از جیب شان» بدهند.

رئیس جمهور ایران افزود، تمام دولت‌ها که با ایران کار بانکی محدودی انجام می دهند هشدار داده‌اند «که اگر آن را اجرا نکنید ارتباطات بانکی مان لغو می شود. مگر ما می خواهیم به قرن پیش و دوران دکان و صرافی برگردیم؟ اینها حقوق و زندگی مردم است و با جیب تک تک آدم ها ارتباط دارد.»

علی مطهری، نایب رئيس اسبق مجلس ایران در تاریخ اول دی‌ماه در توییتی نوشت: «به خاطر اين كه در ليست سياه اف اي تي اف قرار داريم نتوانستيم پنجاه ميليون دلار مبلغ سهميه ايران از واكسن كروناي سازمان جهاني بهداشت براي هشت ميليون ايراني را منتقل كنيم و سهميه ايران باطل شد.»

همچنین بخوانید: مطهری: بخاطر قرار گرفتن در لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف سهمیه واکسن کرونای ایران باطل شد

در آخرین گزارش «اف‌ای‌تی‌اف» درباره ایران در فوریه سال ۲۰۱۶ ( بهمن ۱۳۹۴)، آمده است: «با توجه به ادامه خطر تامین مالی تروریسم در ایران، نهادهای تصمیم‌گیری باید علاوه بر گام‌هایی که پیش از این برداشته شده، تدابیر اضافی و تشدید اقدامات موجود را در نظر بگیرند. اف‌ای‌تی‌اف از ایران درخواست می‌کند تا نقص‌های قوانین خود در زمینه مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را به شکل فوری و معنی‌دار برطرف کند و به طور خاص، تامین مالی تروریسم و انجام معامله‌های مشکوک را در قوانین خود به عنوان جرم تلقی کند.»

همچنین بخوانید: عضو اتاق بازرگانی ایران: «چین بابت تحریم بهانه آورده و همکاری نمی‌کند»

روحانی با بیان اینکه «ما اگر به «اف‌ای‌تی‌اف نپیوستیم و اجرا نشد باید به مردم توضیح بدهیم که این موضوع چقدر هزینه دارد و چه کسی این هزینه را متحمل می شود»، افزود: «این لوایح هیچ ربطی به برجام و تحریم ندارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا