ایرانسلامتی و زندگی

روحانی: هیچ استانداری، هیچ شهرستانی حق ندارد در تردد بین شهرستان مانع ایجاد کند.

حسن روحانی رئيس‌جمهور ایران روز یکشنبه ۲۴ فروردین در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت، از امروز تردد بین شهرستان‌های مختلف در داخل استان‌ها آزاد است و هیچ استاندار و فرمانداری حق جلوگیری از این ترددها را ندارد.

روحانی همچنین  گفت که تردد بین استان‌ها هم از روز اول اردیبهشت آزاد می‌شود.

آقای روحانی  با استناد به گزارش‌های وزارت راه گفت: «در زمانی که هیچ الزام و فشار و سخت‌گیری در ترددها نداشتیم با زمانی که سخت‌گیری‌ها بیشتر شد در عمل مردم فاصله چندانی مشاهده نمی‌شود.»

روحانی با اشاره به موضوع حمل و نقل گفت: «جلساتی در کمیته امنیت اجتماعی وزارت کشور با محوریت حمل و نقل برگزار شد و در نهایت با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار شد هر وسیله نقلیه عمومی که می‌خواهد فعالیت کند، باید در آغاز و پایان کار ضدعفونی شود.»

رییس  دولت همچنین اضافه کرد: «رانندگان باید از ماسک و دستکش استفاده کنند. مسافران این وسایل عمومی هم حق دارند که بخواهند، آن وسیله نقلیه به تعداد صندلی، مسافر سوار کند نه بیش از آن.»

روحانی گفت: «وقتی حقایق و موارد با زبان ساده برای مردم بیان می شود و آنها متوجه می‌شوند برای سلامت و جامعه اموری لازم است عمل می‌کنند نیاز به سخت گیری ندارد و به بگیر و ببند ندارد. این  آمار نشان می‌دهد ما مردمی با  فرهنگ بالا داریم.»

روحانی در برداشته شدن ممنوعیت تردد بین شهرستان‌ها و استان‌ها گفت:  «پلیس و نیروهای بسیج هم در نظر داشته باشند که تردد بین شهرستان‌ها از امروز آزاد است و تردد بین استان‌ها هم از روز نخست اردیبهشت آزاد می‌شود.»

در کشورهای مختلف جهان برای اعمال فاصله‌گذاری فیزیکی (اجتماعی) و ممنوعیت ترددها جرایم سنگینی تعیین شده و پلیس نیز با متخلفان برخورد می‌کند.

ترکیه از روز شنبه به مدت دو روز در سی و یک استان کشور مقررات منع آمد و شد وضع کرد.

پیش از این، مقام‌های وزارت بهداشت ایران بارها درباره کاهش سخت‌گیری‌های اجتماعی، افزایش ترددها و تاثیر آن بر افزایش آمار ابتلا به کرونا هشدار داده‌اند.

همچنین کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت روز ۲۲ فروردین گفت در پی افزایش ترددها در شش استان تهران، فارس، آذربایجان غربی، کرمانشاه، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان مبتلایان به کرونا «افزایش نسبی» داشته است.

طی روزهای اخیر ناوگان اتوبوسرانی تهران و همچنین متروی تهران با افزایش مسافر و ازدهام جمعیت مواجه بوده است.

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت متروی تهران گفته است در روز شنبه، ۲۳ فروردین، اولین روز اعلام شده از طرف روحانی برای بازگشایی کسب و کارها، مسافران متروی تهران نسبت به هفته گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا