ایرانخاورمیانهسیاست

روزنامه کیهان امارات را هدفی مشروع برای حملات گروه‌های مسلح فلسطینی معرفی کرد

در پی توافق امارات متحده عربی و اسراییل برای عادی‌سازی روابط، روزنامه کیهان امارات متحده عربی را «تبدیل به یک هدف مشروع برای گروه‌های مقاومت» دانست.

در پی توافق امارات متحده عربی و اسراییل برای عادی‌سازی روابط دو کشور به شرط توقف الحاق سرزمین های فلسطینی از سوی اسراییل، روزنامه کیهان در شماره روز شنبه ۲۵ مرداد خود، امارات متحده عربی را «تبدیل به یک هدف مشروع و آسان برای گروه‌های مقاومت» دانست.

این روزنامه همچنین، تلویحا با نشان دادن آدرسی که باید مورد حمله قرار گیرد نوشت: «موجودیت امارات صد در صد وابسته به بنگاه‌های اقتصادی و حضور سرمایه‌دارن خارجی است که بدون وجود امنیت فرار خواهند کرد.»

در این یادداشت همچنین گفته شده که «کتائب حزب‌الله عراق نیز رسما امارات را به عنوان یک هدف مشروع تعریف کرده است.»

امارات متحده عربی اعلام كرد كه اسرائیل الحاق سرزمین های فلسطین را متوقف خواهد کرد. دولت ابوظبی گفت که توافق حاصل شده بین دو کشور “پیروزی دیپلماسی” است.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۲۳ مرداد در حساب رسمی توییتر خود نوشت: “موفقیت بزرگ امروز. توافقنامه صلح تاریخی بین دوستان با شکوه ما: اسرائیل و امارات.”

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز رویداد اعلام شده توسط رئیس جمهور ایالات متحده را “یک روز تاریخی” توصیف کرد.

دونالد ترامپ گفت: «امیدواریم سایر کشورهای اسلامی امارات را دنبال کنند.»

اعلام شده است که نمایندگان اسرائیل و امارات در هفته های آینده گرد هم می آیند و توافق نامه های دو جانبه را در زمینه های مختلف امضا می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا