ایرانسلامتی و زندگی

سرنوشت نامعلوم یک میلیارد یورو در ایران که برای مقابله با کرونا اختصاص یافته بود

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در یادداشتی از دریافت فقط «سهم کوچکی» از یک میلیار یورویی که برای مقابله با کرونا اختصاص یافته بود خبر داد . گفت: «نمی‌دانم برای کدام کار مهم‌تر گذاشته‌اند؟»

پس از اعلام سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران مبنی بر اینکه «ماه‌هاست به جز سهم کوچکی» از یک میلیارد دلاری که از صندوق توسعه ملی تخصیص یافته بود، نگرفته‌ است، مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا، نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد و احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس ایران از انجام «تحقیق و تفحص» درباره سرنوشت این یک میلیارد یورو خبر داد.

آقای نمکی گفته بود: «یک میلیارد دلاری که رهبری از صندوق توسعه موافقت کردند ماه‌هاست به جز سهم کوچکی نگرفته‌ام. نمی‌دانم برای کدام کار مهم‌تر گذاشته‌اند؟»

پس از اعلام وزیر بهداشت ایران احمد امیرآبادی شامگاه چهارشنبه ۲ مهر در توییتر خود نوشت: «مجلس از چگونگی واگذاری و هزینه کرد یک میلیارد یورویی خط اعتباری مربوط به مبارزه با بیماری کرونا تحقیق وتفحص می‌‎کند.»

مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا نیز در یادداشتی در روزنامه جام جم نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد و تاکید کرد «برای تکمیل تجهیزات، کمبودهای دارویی، مطالبات کادر درمان و دیگر مسائل، پرداخت این مبلغ ضروری است.»

سعید نمکی در یادداشت خود نوشته بود: «هرچه می‌گوییم همه‌گیری را نمی‌شود با التماس و تمنا و بدون کمک‌های ویژه مهار کرد کسی باور نمی‌کند.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پس از ۱۱ روز از درخواست حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران برای برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی در جهت مقابله با کرونا با این درخواست موافقت کرده بود.

این موافقت همچنین منوط به استفاده آن تا میزان ممکن «از تولیدات داخلی و شرکت‌های دانش بنیان» صورت گرفته بود.

حال وزیر بهداشت و سایر مسیولین وزارت بهداشت از سرنوشت این پول اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. حسن روحانی به عنوان رییس دولت و درخواست کننده این مبلغ نیز تا به حال واکنشی نشان نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا