سلامتی و زندگی

سی و هفت تن در ایران بر اثر «آنفلوآنزا» جان باختند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد طی 8 ماه گذشته 37 تن از در شهرهای مختلف بر اثر شیوع «آنفلوآنزا» جان خود را از دست داده اند.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در حاشیه کنگره «چاقی و بیماری های متابولیک» در تهران گفت: تاکنون 37 نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در ایران فوت کرده اند.

 

رئیسی با اشاره به اینکه شیوع این بیماری طی سالجاری زودتر از معمول آغاز شده است، اظهار داشت:«امسال موج آنفلوآنزا در کشور یک ماه زودتر از سال های قبل و از هفته دوم مهرماه آغاز و میزان سرعت شیوع این بیماری شدید شده است.

بحث پیشگیری از آنفلوآنزا بسیار اهمیت دارد. وزارت بهداشت آموزش به عموم مردم را از طریق مراکز بهداشتی، درمانی و پایگاه های سلامت برای همه گیر نشدن این بیماری آغاز کرده است».

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران نیز دیروز از ابتلای 3915 نفر به بیماری‌های تنفسی طی هفته‌های اخیر خبر داد و گفت 342 تن از آنان مبتلا آنفلوآنزا بوده اند.

دیروز نیز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام خبر فوت ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا در آذربایجان شرقی، گفته بود که به نظر می‌رسد شیوع این بیماری امسال بالا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا