اقتصادایرانورزش

شکست شطرنج‌بازان ایران در آسیا بخاطر قطعی برق

شادی پریدر که به عنوان برگزار کننده در این رقابت ها حضور دارد از وزیر نیرو درخواست کرد که برق فدراسیون شطرنج را در ۱۰ روز آینده قطع نکنند.

روز گذشته با قطع ناگهانی برق در تهران، شطرنج بازان ایران در مقابل حریفان خود در آسیا شکست خوردند. شادی پریدر که به عنوان برگزار کننده در این رقابت ها حضور دارد از وزیر نیرو درخواست کرد که برق فدراسیون شطرنج را در ۱۰ روز آینده قطع نکنند.

شادی پریدر نوشت: «وزیر محترم نیرو، امروز اسطوره ها و قهرمانان رشته شطرنج در مهمترین مسابقه سال، قهرمانی بزرگسالان آسیا که سهمیه جهانی را باید کسب کنند، حضور دارند که مسابقات آنلاین برگزار می شود اما به دلیل قطعی برق رقابت های خود را از دست دادند و شکست خوردند. این بچه ها خیلی حیا دارند. شطرنج بازان مظلومانه و با چشمان گریان بدون هیچ اعتراضی به محل هتل خود رفتند. طفلکی ها عادت کرده اند به بیخیالی مسئولان. بخاطر آبروی کشور در این مسابقات، لطفا در این ۱۰ روز برق فدراسیون شطرنج را قطع نکنید!»

گفتنی است مسابقات انفرادی شطرنج قهرمانی آسیا به دلیل شیوع کرونا به صورت هایبریدی برگزار می‌شود و امارات میزبان این مسابقات مجازی است.

در این روش بازیکنان با حضور داوران و دوربین‌ها به صورت اینترنتی مسابقه می‌دهند.

مصرف بالای برق در ایران توسط مزارع استخراج بیت‌کوین که چینی‌ها بطور گسترده در آن فعالیت دارند در دی‌ماه سال گذشته موجب قطع برق سراسری، استفاده بیش از حد نیروگاه‌ها از مازوت و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ شد.

همچنین بخوانید: تولیدکننده‌ دستگاه‌های ماینر در ایران: استخراج بیت‌کوین فقط برای چینی‌ها به صرفه است

روزنامه همشهری در تاریخ ۲۲ دی‌ ۱۳۹۹ در گزارشی نوشته بود که چینی‌ها «بزرگ‌ترین مزارع استخراج رمزارز» در ایران را دارند.

تحلیلگران بلاکچین الیپتیک تخمین زده اند که ۴.۵ درصد استخراج جهانی بیت کوین در ایران انجام می شود. این استخراج اجازه می دهد تا ایران صدها میلیون دلار ارز رمزنگاری شده بدست آورد و از آن برای “دور زدن تحریم‌ها در تجارت خارجی” استفاده کند.

همچنین بخوانید: یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها توسط ایران استخراج گسترده بیت‌کوین است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا