ایرانورزش

صدور حکم قضایی برای توقیف اموال «فدراسیون فوتبال» به نفع شستا

بر اساس گزارش روزنامه شهروند، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ایران‌، (شستا)، حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال ایران را گرفته است.

طبق این خبر فدراسیون فوتبال ایران به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ایران (شستا) از بابت پرداخت حقوق مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال، بدهکار بوده است.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی به دلیل تحریم‌ها توانایی پرداخت حقوق سرمربی سابق تیم ملی فوتبال را نداشته و شرکت پتروشیمی فن‌آوران‌، یکی از شرکت‌های وابسته به شستا، سال گذشته حقوق دو میلیون یورویی او را پرداخت کرده است.

به گزارش روزنامه شهروند، چون فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته این پول را بازگرداند، شستا نیز چک این فدراسیون را برگشت زده و برای توقیف اموال آن حکم قضایی گرفته است.

این روزنامه در پایان می‌نویسد «بدون هیچ تردیدی فدراسیون فوتبال در آستانه اتفاقی بزرگ قرار دارد. بدهی‌های فدراسیون البته فقط همین دو‌میلیون یورو شستا نیست. پاداش تیم‌های ملی پرداخت نشده و منابع مالی برای برگزاری اردوی تیم‌های ملی مختلف تأمین نشده است. فدراسیون به آژانس‌های هواپیمایی و اشخاص حقیقی و حقوقی دیگری هم بدهکار است و گفته می‌شود که بدهی مالیاتی سنگینی هم دارد. حقوق اسکوچیچ پرداخت نشده است و بیش از ١٠٠‌هزار یورو هم باید به کی‌روش پرداخت شود. در چنین شرایطی حسابش را بکنید که در هفته‌های آینده شکایت ٦,٥‌میلیون یورویی مارک ویلموتس از فدراسیون هم در فیفا به نتیجه برسد و فیفا علیه ایران حکم بدهد…. شرایط اقتصادی فدراسیون بدون‌شک نزدیک به ورشکستگی است؛ اگر نخواهیم بنویسیم که این ساختار همین حالا هم ورشکسته شده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا