خاورمیانه

عراق| «حضور و فعالیت» نیروهای «حشدالشعبی» در بغداد ممنوع اعلام شد

بنا به اعلام منابع خبری؛ طبق تصمیم شورای عالی امنیت ملی عراق، همه نیروهای حشد شعبی از بغداد خارج می شوند و هیچ کدام از آنها نمی توانند فعالیت در این شهر داشته باشند.

منبعی مهم در وزارت دفاع عراق در گفت‌وگو با رادیو بین‌المللی «مونت کارلو» اعلام کرد شورای عالی امنیت ملی عراق که متشکل از نخست‌وزیر، وزرای کشور و دفاع و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی است، تصمیم گرفته فورا همه واحدهای الحشد الشعبی را از بغداد خارج کرده و به گروه‌های وابسته به حشد تنها با اخذ موافقت رسمی اجازه فعالیت و یا ورود به بغداد داده شود.

 

منبع مذکور افزود: «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی که در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشت، در پی اتفاقات جمعه شب که به کشته و زخمی دن ده‌ها نفر انجامید، با انتقادات شدیدی مواجه شد.

 

تصمیم مربوط به خارج کردن نیروهای الحشد الشعبی از بغداد در حالی اتخاذ شده است که سفرای فرانسه، بریتانیا و آلمان در بغداد در دیدار با عادل عبدالمهدی خواستار دور کردن حشد از میدان‌های تظاهرات شدند، این امر در حالی است که حضور کلاه‌آبی‌های وابسته به جریان صدر در میدان التحریر بغداد بسیار پررنگ است و هدف از دور کردن الحشد الشعبی از بغداد، اجتناب از درگیری میان حشد و جریان صدر است که به وخامت بیش‌از پیش وضعیت امنیتی منجر خواهد شد.

 

همچنین «اسکای نیوز» هم به نقل از منبعی در وزارت دفاع عراق نوشت که شورای امنیت ملی عراق تصمیم گرفت که مانع از فعالیت نیروهای حشد شعبی در بغداد شود.

 

در اینحال، یکی از صفحات اینستاگرامی در عراق (جهاد الناب)، مدعی شد که از دقایقی قبل تمام راه هاى ورود به كربلاء بسته شده است. تنها ساكنين اين شهر حق ورود دارند!

 

.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا