ایرانسیاست

علیرغم پرداخت هزینه‌ها، نمایندگان مجلس با فشار بر ادارات یا دانشگاه‌ها، مکان‌هایی گرفتند تا کرایه ندهند

سخنگوی هیئت نظارت در مجلس دهم اعلام کرد با وجود پرداخت هزینه‌ها برخی نمایندگان مجلس یازدهم با فشار بر ادارات یا دانشگاه‌ها، مکان‌هایی گرفتند تا کرایه ندهند.

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، نماینده و سخنگوی هیئت نظارت در مجلس دهم، امروز چهارشنبه ۵ شهریور اعلام کرد «الان نمایندگانی هنوز شروع به کار نکردند، خودروهای فرمانداری یا جاهای دیگر را استفاده می‌کنند، در صورتی که این خودروها از بیت المال است و نماینده برای پرداخت هزینه‌هایش، مبالغی دریافت می‌کند.»

آقای جمالی‌نوبندگانی به باشگاه خبرنگاران جوان توضیح داده که، نمایندگان مجلس یازدهم در حالی از این اموال استفاده می‌کنند که هزینه‌هایی مانند «دفتر و … که خرج آب و برق، کرایه خودرو، بنزین مصرفی، پرسنل، پذیرایی، اقلام و نوشت‌افزار و تبلیغات می‌شود»، در فیش حقوقی دوم پرداخت می‌شود.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه می‌گوید: «با این وجود، هنوز هم خودرو می‌گیرند و حتی با فشارهایی بر ادارات دولتی یا دانشگاه‌ها، مکان‌هایی گرفتند تا کرایه ندهند. مبلغ کرایه خودرو برای به کارگیری در تهران است و برای خودروی شهرستان هم از همان هزینه‌های دفتر استفاده می‌شود که هزینه این‌گونه نیازها را پوشش دهد.»

به گفته آقای جمالی‌نوبندگانی  «استفاده غیر اجرایی» این‌گونه امکانات «در قوه مقننه شرعاً اشکال خواهد داشت.»

اظهارات این نماینده پیشین مجلس در باره استفاده‌های غیرقانونی و غیر شرعی نمایندگان مجلس یازدهم از اموال مردم که در دست دولت است، در حالی بیان می‌شود که  حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار در تیرماه ۹۹ گفته بود که علاوه بر مبلغ واریز شده  ۱۱ میلیون تومانی حقوق نمایندگی، ۲۰۰ میلیون تومان نیز به‌عنوان «حق مسکن» در حساب وی واریز شده است.

نماینده رفسنجان و انار در ادامه افزوده بود که ۲۰ میلیون تومان نیز در رابطه با «سایر هزینه‌ها» به حساب او واریز شده ولی مشخص نکرده بود که این «سایر هزینه‌ها» شامل چه چیزهایی می‌شود.

انتشار این خبر در آن زمان که مدت کوتاهی از اعلام دستمزد پایه کارگران با کمی بالاتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان -که، نصف خط فقر بود- واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا