جهان

عيسى مهدى الفاخر، مجرى كانال تلويزيوني احوازنا در هلند آزاد شد

عيسى مهدى الفاخر یکی از اعضای رسانه‌ای جنبش عربی برای آزادسازی احواز در هلند و مجری تلویزیون “احوازنا” که با اتهام تحريك مردم به خشونت در هلند بازداشت شده بود آزاد شد.

عيسى سوارى (عيسى مهدى الفاخر) یکی از اعضای رسانه‌ای جنبش عربی برای آزادسازی احواز در هلند و مجری تلویزیون “احوازنا” که با اتهام تحريك مردم به تظاهرات و تحریک به خشونت در هلند بازداشت شده بود آزاد شد.

عيسى سوارى (عيسى مهدى الفاخر) مدير برنامه‌هاى تلويزيون “احوازنا” و مجری برنامه «كلسيف» (همانند شمشير) در بهمن ماه ۱۳۹۷ و با شكايت ايران به اتهام تحريك مردم به تظاهرات و تحریک به خشونت در احواز، توسط پليس امنيت هلند بازداشت شده بود.

این فعال رسانه‌ای و سیاسی عرب احوازی پس از نزدیک به دو سال بازداشت موقت، روز جمعه ۲۶ دى‌ماه ۹۹ به دليل عدم اثبات اتهامات مطروحه و نبود ادله، آزاد شد.

رشته بازداشت‌های فعالین عرب احوازی در دانمارک و هلند پس از آن صورت گرفت که حکومت ایران بدون ارایه مدرک حمله به رژه نظامی اهواز در تاریخ  شهریور ۱۳۹۷ را به جنبش عربی برای آزادسازی احواز نسبت داد و از دولت‌های دانمارک و هلند بازداشت و تحویل این فعالین را خواستار شد.

علیرغم اینکه هم خود جنبش و هم فعالین عرب احوازی هرگونه رابطه خود با این حمله را تکذیب کردند، «يعقوب حر التستری» به همراه «حبیب جبر»،برادرش «ناصر جبر» و «عیسی مهدی الفاخر» از مجریان شبکه تلویزیونی «احوازنا» در دانمارک و هلند بازداشت شدند.

گفتنی است که روند رسیدگی به این پرونده در دادگاه دانمارک کماکان ادامه دارد و هنوز هیچ یک از اتهامات منتسب به این افراد به اثبات نرسیده و مدارکی مبنی بر این اتهام ارایه نشده است.

همچنین بخوانید: يعقوب حر التستری، فعال عرب احوازی در دانمارک در سومین هفته اعتصاب غذا

همچنین بخوانید: بیانیه حزب مرکزی آذربایجان در خصوص دستگیری و بازداشت فعالان عرب الاحواز در دانمارک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا