ایرانجهان

فرمانده «سنتکام» برای رایزنی درباره حمله احتمالی ایران به اسرائیل سفر می‌کند

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا «سنتکام» پنجشنبه وارد اسرائیل می‌شود تا درباره آمادگی‌ها برای حمله احتمالی ایران رایزنی کند.

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی «اکسیوس»، ژنرال مایکل کورلا، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا «سنتکام»، روز پنجشنبه برای هماهنگی درباره حمله احتمالی ایران و نیروهای نیابتی آن در منطقه از با مقامات اسرائیلی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، ژنرال کورلا قرار است با مقامات ارشد ارتش اسرائیل و وزیر دفاع یوآو گالانت گفتگو کند.

آکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی نیز نوشت که تل‌آویو برای حمله مستقیم و ‌بی‌سابقه از خاک ایران با استفاده از موشک‌های بالستیک و کروز و پهپادها آماده می‌شود.

هم‌زمات، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، چهارشنبه بار دیگر بر حمایت قاطع خود از اسرائیل در مواجهه با تهدیدات ایران تاکید کرد.

بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید گفت که ایران «تهدید به حمله بزرگ علیه اسرائیل می‌کند. همانطور که به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفتم، تعهد ما نسبت به امنیت اسرائیل، در مقابل این تهدیدات از سوی ایران و متحدانش، تزلزل ناپذیر است.»

رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد: تکرار می‌کنم که ما قاطعانه، تمام تلاش خود را برای حفاظت از امنیت اسرائیل انجام خواهیم داد.»

این در حالی است که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در سخنرانی خود در مراسم عید فطر، روز چهارشنبه در مصلی تهران گفت: «کنسولگری ایران در دمشق خاک کشور ایران بود وقتی به کنسولگری ما حمله کردند یعنی به خاک کشور ما حمله کردند.»

خامنه‌ای افزود که اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران «اشتباه کرد و باید تنبیه شود و تنبیه هم خواهد شد.»

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل نیز در واکنش به تهدید خامنه‌ای با انتشار پستی به زبان فارسی در پلتفرم «ایکس» گفت: «اگر ایران از خاک خود حمله کند، اسرائیل واکنش نشان داده و در ایران حمله خواهد کرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا