اجتماعیایراندانش و فن آوریسیاست

مجلس ایران با جدیت در پی فیلتر اینستاگرام است

یک نماینده مجلس ایران با اشاره به فیلتر اینستاگرام توسط مجلس گفت «فضای باز اینستاگرام و تلگرام تهدید برای جوانان است و این برای نظام شکنندگی دارد.»

یک روز پس از انتقادات تند نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس از آذری جهرمی وزیر ارتباطات، امروز دوشنبه، دوم خرداد، حسن نوروزی، نماینده رباط‌کریم در مجلس اعلام کرد که به دنبال تشکیل کمسیون حقوقی هستیم و «به جد دنبال فیلتر اینستاگرام خواهیم بود.»

به گزارش وب‌سایت برنا، این نماینده مجلس ایران در پاسخ به احتمال فیلتر اینستاگرام توسط مجلس گفت «خدا کند این اتفاق افتد. فضای باز اینستاگرام و تلگرام تهدید برای جوانان است و این برای نظام شکنندگی دارد.»

نماینده رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرده که «کمیسیون حقوقی شکل گیرد به جد دنبال فیلتر اینستاگرام خواهیم بود.»

گفتنی است که حسن نوروزی، نماینده رباط‌کریم خود در اینستاگرام حساب کاربری دارد و به وسیله آن با مردم ارتباط برقرار می‌کند.

دیروز یکشنبه اول تیر ماه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، با حضور در هشتمین جلسه مجلس یازدهم با پرسش‌ها و انتقادات تند برخی از نمایندگان پاسخ داد.

در این جلسه با انتقاد شدید از آقای جهرمی، اینستاگرام را «قتلگاه اعتقادات بسیاری از جوانان» ایران خواندند و موضوع «فیلتر» این شبکه اجتماعی را مطرح کردند.

موسی عضنفرآبادی نماینده بم با توصیف اینستاگرام به عنوان فراهم کننده «فضای خانمان‌سوز بی‌دینی، بی‌غیرتی، غرب‌گرایی» از وزیر ارتباطات نسبت به این توصیف خود پاسخ خواست.

محمدجواد آذری جهرمی ۱۷ آذر سال گذشته گفته بود «برخی فکر می‌کنند مشکلات جامعه‌شناسی، اجتماعی و سهل‌انگاری‌ها و درست نبودن فرایندهای اداری را می‌شود با یک دکمه حل کرد. بسیاری از مسوولان هم همین عادت را پیدا کرده‌اند که هر جا به مشکلی برمی‌خورند فکر می‌کنند با یک دکمه یا با یک سامانه می‌توانند تمام مشکلات مملکت را برطرف کنند.»

همچنین شماری از طلاب حوزه علمیه قم روز سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی خواسته‌ بودند که جهت حمایت از «حقوق عامه»، در اسرع وقت با عوامل «ولنگاری فضای مجازی کشور برخورد قاطع قضایی» انجام داده و «آنها [جهرمی و فیروزآبادی] را بازداشت و محاکمه» کند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، روز شنبه ۱۰ خرداد، در گفتگو با ایرنا اعلام کرده بود، برای ایجاد شبکه داخلی اینترنت که جدا از شبکه جهانی اینترنت خواهد بود، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد صرفا در بخش خصوصی هزینه شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا