اجتماعیایرانسیاستفرهنگ و هنر

شمار زیادی از فعالان فرهنگی و هنری نسبت به «فروپاشی بزرگ اجتماعی» هشدار دادند

بیش از ۳۰۰ تن از کنشگران اجتماعی، سینماگران، روزنامه‌نگاران، نویسندگان، جامعه‌شناسان و شاعران ایران با انتشار بیانیه مشترکی نسبت به عواقب فقدان آزادی هشدار دادند.

امضاء کنندگان ین بیانیه مشترک ضمن توصیف اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به‌عنوان دلیل نهادینه شدن فساد در جمهوری اسلامی، نسبت به «فروپاشی بزرگ اجتماعی» هشدار دادند.

این بیانیه می‌افزاید «این پندار که هر نقدی به ساختارها “اقدام علیه امنیت ملی” است، مبنای علمی ندارد و مغایر حق آزادی بیان و مصداق سانسور است. این سانسور و کنترل محتواست که امنیت ملی را به خطر می‌اندازد و نا امنی، بی‌اعتمادی و ناهنجاری‌ها را گسترش می‌دهد.»

از جمله امضاکنندگان این بیانیه: پرستو فروهر، بابک احمدی، حمید نغمت‌الله، نورالدین زرین‌لک، سید علی صالحی، علی مصفا، کامران شیردل، بهزاد شیشه‌گران و عبدالرضا کاهانی می‌باشد.

امضا کنندگان همچنین نسبت به تداوم «رویکرد تمامیت‌خواهانه» هشدار داده، «تصلب و خام‌اندیشی در قالب جهل مقدس» را موجب «نهادینه شدن فساد» خوانده‌اند.

آنان در ادامه افزوده‌اند که «این‌همه ناکارآمدی و فساد ساختاری» موجبات «ناامید مردم ایران» و در نتیجه «فروپاشی بزرگ اجتماعی» را فراهم خواد آورد.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که قشار و بازداشت فعالین رسانه‌ای، هنری و اجتماع-سیاسی در جمهوری اسلامی بیشتر ار پیش شده و صدور احکام طولانی مدت نسبت به سالهای پیش، ابه حجم و میزان بالایی رسیده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا