جهانسیاست

موافقت آلمان با اسرائیل در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

وزیر امور خارجه آلمان‌ پس از دیدار با همتای اسرائیلی خود اعلام کرد آلمان ضمن موافقت با تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران خواهان حفظ برجام نیز است.

هایکو ماسوزیر امور خارجه آلمان‌ پس از دیدار با گابی اشکنازی، همتای اسرائیلی خود اعلام کرد آلمان ضمن موافقت با تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران به دنبال حفظ برجام نیز است.

وزیر امور خارجه اسرائیل در جریان کنفرانس خبری مشترک روز چهارشنبه پنجم شهریور در برلین ضمن یادآوری پایان دوره تحریم تسلیحاتی ایران در تاریخ ۲۷ مهر بر لزوم ادامه این تحریم‌ها به منظور جلوگیری از دستیابی ایران به «جنگ‌افزارهای پیشرفته و گسترش استفاده از آنها در خاورمیانه» تاکید کرد.

آقای اشکنازی برای شرکت در نشست دوروزه وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دعوت وزیر خارجه آلمان، به این کشور سفر کرده است،

وزیر امور خارجه آلمان نیز ضمن تاکید بر این که با همتای اسرائیلی خود در زمینه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هم‌ عقیده است گفت، آلمان و چند کشور دیگر تلاش می‌كنند برای رفع این مشکل ِ«راه حلی دیپلماتیک» بیابند.

آقای ماس نیز که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد گفت: «نگرانی‌ها درخصوص برنامه موشک‌های بالستیک ایران و نفوذ این کشور در سوریه، عراق و لبنان همچنین به قوت خود باقیست و باید مورد توجه قرار بگیرند، اما ما می‌خواهیم برجام را نیز حفظ کنیم تا از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری شود.»

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد باید طرحی تهیه کرد که مورد موافقت روسیه و چین نیز باشد تا این دو کشور در شورای امنیت آن را وتو نکنند.

او ضمن هشدار به ایران مبنی بر اینکه «ایران باید رویکرد خود را در منطقه تغییر دهد» افزود: «ما در رابطه با ایران ساده لوح نیستیم و می دانیم که ایران نقش خطرناکی را ایفا می‌کند.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۴ مرداد، پس از نشستی مجازی و رای‌گیری از اعضاء خود، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را رد کرد.

پس از آن، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به نتیجه حاصله از شورای امنیت، از فعال کردن مکانیسم ماشه با هدف بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران خبر داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا