اقتصادایرانخاورمیانهسیاست

نفتکش ایرانی حامل سوخت برای لبنان به بندر بانیاس سوریه رسید

«تانکر ترکرز»، سایت ردیابی حرکت نفتکش‌ها در آب‌های بین‌المللی در حساب توییتر خود اعلام کرد: «نفتکش ایرانی فاکسون به بندر بانیاس سوریه رسید.

«تانکر ترکرز»، سایت ردیابی حرکت نفتکش‌ها در آب‌های بین‌المللی در حساب توییتر خود اعلام کرد: «نفتکش ایرانی فاکسون به بندر بانیاس سوریه رسیده است.»

تانکر ترکرز افزوده است: «نفتکش ایرانی فاکسون با محموله ۳۳ هزار تنی گازوئیل به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند مستقیما از طریق دریا به سمت لبنان برود، بنابراین به سوریه منتقل شده است.»

گفتنی است که پیش‌تر، اولین محموله نفت ایران که از طریق گروه مسلح حزب الله لبنان تأمین شده بود از طریق سوریه با کامیون تحویل داده شد.

منتقدان حزب الله در لبنان نسبت به عواقب وخیم این موضوع هشدار داده و گفته اند که ممکن است تحریم هایی علیه لبنان وضع شود که اقتصاد آن نزدیک به دو سال است که در حال فروپاشی است.

وزیر موقت انرژی لبنان گفته بود که دولتش هیچ گونه درخواستی برای مجوز واردات سوخت ایران دریافت نکرده است. نصرالله روز دوشنبه در سخنرانی خود تایید کرد که تغییر مسیر نفتکش ایرانی به دلیل وجود تحریم‌هاست.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، نیز ارسال این محموله‌ها را «تجارت عادی در حوزه انرژی» و «یک تصمیم حاکمیتی و مرسوم» خوانده و گفته است: «ما قطعا نمی‌توانیم درد و رنج برنامه‌ریزی شده علیه مردم لبنان را ببینیم.»

همچنین بخوانید: رویترز: سوخت ایران با کامیون از طریق سوریه به لبنان تحویل داده می‌شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا